انحلال HDP  مسئله همه مردم ترکیه است/ترکیه هرچه زودتر باید از حکومت AKP خلاص شود

سرویس ترکیه - 4 حزب کار، کارگر، خانه ملت، و آزادی اجتماعی ترکیه با اعلام همبستگی با HDP از مردم خواستند تا در کنار HDP مقاومت کنند.

به گزارش کردپرس، چهار حزب کارگر (TİP)، کار (EMEP)، خانه ملت (Halk Evleri)، و آزادی اجتماعی (TÖP)، بر علیه پرونده انحلال حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، با این حزب اعلام همبستگی کردند.

بنابر گزارش آژانس خبری بین النهرین، دادستان عالی دادسرای کیفری آنکارا با ارسال دوباره پرونده درخواست انحلال HDP از دادسرای قانون اساسی ترکیه خواست تا برای 500 سیاستمدار این حزب قرار تعقیب صادر شود. یک روز پس از انتشار این خبر روسای چهار حزب دیگر ترکیه با اعلام همبستگی با HDP از مردم خواستند تا در کنار HDP در برابر این جریان مقاومت کنند.

ارکان باش نماینده مجلس و رئیس حزب کارگر ترکیه (TİP) با بیان این که حکومت حزب عدالت و توسعه (AKP) برای پوشاندن رسوایی های خود با سوء استفاده از نهاد قضائی کشور در پی ساکت کردن مخالفان است گفت: «حکومت با به کار انداختن دوباره پرونده HDP در روز 7 ژوئن می خواهد انتقام شکست سال 2015 را بگیرد. ما فکر می کنیم که ترکیه هرچه زودتر باید از حکومت کاخ اردوغان خلاص شود و برای این رهایی نیز باید همبستگی اجتماعی مان را بزرگتر کنیم. ما به هیچ وجه در برابر حکومت که با استفاده از همه امکاناتش در حال حمله برای از پا انداختن مخالفانش است گردن خم نخواهیم کرد.»

او ادامه داد: «ما نباید ساکت بنشینیم، زیرا این تنها خفه کردن صدای HDP نیست بلکه این ساکت کردن همه مردم است. برای این مهم باید بدون هیچ شرطی پشت HDP بایستیم و در همبستگی با آن مقاومت کنیم.»

حسن دورکال رئیس حزب آزادی اجتماعی نیز با بیان این که حکومت برای برقراری کامل یک اقتدار فاشیستی نیاز به نابود کردن همه مخالفان دارد گفت: «انحلال HDP یعنی در شرایطی که ملت کُرد مورد ضرب و شتم رژیم حاکم هستند حکومت می خواهد با تمام توانش رژیم فاشیستی را بر سر همه مردم بگمارد. انحلال HDP مسئله همه مردم ترکیه است.»

کد خبر 11260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha