دولت نسبت به مشارکت کم لطفی می کند

سرویس ایران- انتخابات نماد مردم سالاری در نظام های سیاسی می باشد و براساس قوانین خاصی دستگاه های اجرابی زمینه برگزاری آن را فراهم کرده تا مردم به سهولت بتوانند سرنوشت کشور را با رای خود رقم بزنند. در این بین وظیفه ستاد انتخابات کشور برگزاری انتخابات و وظیفه دولت به عنوان بزرگترین جامعه کارمندی ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در جامعه می باشد.

کرد پرس- ادولت مستقری که خود نیز در معرض انتخاب برای دور بعدی می داند عموما نگاهی به آینده خود دارد ولی دولتی که مهلت هشت ساله را طی کرده مانند دولت فعلی، چندان رغبتی به ورود به صحنه مشارکت ندارد.

در مورد دولت تدبیر که از یک سو دفاعی برای عملکرد کارگزاران خود ندارد و از طرفی به لحاظ پرونده عملکردی آن، کاندیدایی هم رغبت نزدیک شدن به آن را ندارد این موضوع دو چندان نمود یافته است و خود دولت نیز انگیزه ای برای تحرک جامعه ندارد.

رئیس دولت از ابتدای پیدایش کرونا تا کنون فقط در صحنه های کوتاه هیات دولت و برخی جلسات تشریفاتی آن هم در پشت دوربین مشاهده شده است، بنابراین می توان گفت دولت فعلی دچار نوعی رخوت و انفعال گردیده که تاثیر مستقیم بر کارگزاران بی انگیزه خود در استان ها نهاده است و آنان نیز به بهانه بیطرفی در انتخابات کاملا فضا را سرد و بی روح نموده اند.

در حالی که دولت به حسب وظیفه ملی می تواند در ایجاد انگیزه مشارکت از ظرفیت و قابلیت خود استفاده نماید. برانگیزانندگی مشارکت با انتخاب دو مقوله همراه ولی متفاوتند که اولی وظیفه آحاد مدیران و فعالان سیاسی و احزاب و تشکلات سیاسی می باشد و دومی از اختیارات مردم است که فرد مورد نظر را انتخاب کنند.

در بخش اول تا کنون حرکت برانگیزاننده ای از دولت حداقل در استاهای غربی مشاهده نشده است.

البته پیداست که مردم راه خود را انتخاب خواهند کرد، چرا که چاره ای جز تغییر وضع موجود با هدف بهبود و آینده ای مطلوب ندارند. ولی دولت همچنان دچار خواب آلودگی سیاسی است و گویا اراده ای برای تحرک بخشیدن و نشاط از سوی آن دیده نمی شود.

کد خبر 11249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha