سلامت 30 هزار نوآموز کردستانی پدبستان سنجیده می شود/تشکیل 17 پایگاه سنجش

سرویس کردستان - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی 30 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان استان در تابستان 1400 خبر داد.

به گزارش کُرد پرس، رشید قربانی در اولین نشست ستاد سنجش کردستان، برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار پروژه مهر 1400 عنوان کرد و اظهار کرد: این برنامه از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است و باید با جدیت خاصی پیگیری و اجرایی شود.

وی تشخیص درست و به هنگام در مرحله اولیه سنجش نوآموزان را بسیار مهم دانست و افزود: اگر این سنجش‌ها به درستی انجام شود می‌توان با اقدامات مناسب در زمان خود بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها را به حداقل رساند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه انجام برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموز یک برنامه مشارکتی است، ادامه داد: دستگاه‌های همکار باید مسئولانه و به نحو احسن با آموزش و پرورش همراهی و مشارکت داشته باشند.

قربانی از تحت پوشش قرار گرفتن 30 هزار نوآموز در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی در سال جاری خبر داد و برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموز را خدمتی به نظام تعلیم و تربیت، نظام بهداشت و سلامت، خدمت به افراد جامعه و در نهایت خدمت خود افراد دانست و یادآور شد: همه شرکای آموزش و پرورش باید در تسهیل کار کمک کنند.

آغاز نوبت دهی برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان از 20 خرداد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان نیز در این نشست از آغاز نوبت دهی برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از 20 خرداد خبر داد و بیان کرد: 17 پایگاه به منظور سنجش نوآموزان در سطح استان پیش بینی شده است.

خلیل رنجبر با بیان اینکه سال گذشته برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان در دو مرحله با همکاری علوم پزشکی و بهزیستی انجام شد، گفت: پایگاه‌های سنجش استان از یکم تیرماه پذیرای نوآموزان خواهند بود.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 28 هزار و 683 نفر در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموز شرکت کردند که از این آمار، 4 هزار و 79 نفر ارجاع هوش، 657 نفر ارجاع شنوایی، یک‌هزار و 398 نفر ارجاع بینایی، 91 نفر ارجاع جسمی حرکتی، 33 نفر ارجاع اتیسم بوده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: همچنین تعداد دو هزار و 58 نفر نیز به عنوان نوآموزان دیرآموز شناخته شدند و تعداد 107 نفر نوآموز نیز آموزش پذیر، 29 نفر نوآموزان دارای شنوایی یک طرفه، 12 نفر نوآموزانی که نیاز به سمعک داشته و در مدارس عادی ثبت نام شدند.

رنجبر تعداد نوآموزانی که نیاز به پروتز کاشت حلزون داشته و باید معلم تلفیقی داشته باشند را 11 نفر اعلام کرد و ادامه داد: 584 نوآموز نیاز به عینک، 192 نوآموز تحت درمان و جراحی، 8 نوآموز نیاز به معلم تلفیقی و کتب درشت خط، سه نفر نوآموز دارای نقصان شدید بینایی، 18 نفر نوآموز دارای مشکل جسمی حرکتی، 10 نفر نوآموز دارای مشکل شدید جسمی و 14 نفر نوآموز مبتلا به اوتیسم شناخته شدند.

وی به بیان گزارش آماری سنجش در دوره پیش دبستان پرداخت و یادآور شد: سال گذشته تعداد 6 هزار و 957 نفر در این برنامه شرکت داشتند که 963 نفر ارجاع هوش، 139 نفر ارجاع شنوایی، 417 نفر ارجاه بینایی، 15 نفر ارجاع جسمی حرکتی، 338 نفر ارجاع اوتیسم شناخته شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه امسال تعداد 17 پایگاه سنجش آماده ارائه خدمات به نوآموزان استان کردستان است، بیان کرد: این پایگاه‌ها در در دو نوع الف و ب فعال خواهند بود.

رنجبر با بیان اینکه امیدواریم برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموز تا پایان شهریور ماه به پایان برسد و همه نوآموزان مورد سنجش قرار گیرند، گفت: سال گذشته کردستان بیش ار 99.8 درصد از نوآموزان استان را تحت پوشش برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموز قرار داد.

کد خبر 11235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha