زمان حل و فصل مسئله کردها فرا رسیده است؛ مخاطب اصلی عبدالله اوجالان است

سرویس ترکیه - سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به این که زمان حل و فصل مسئله کردها فرا رسیده است تصریح کرد: مخاطب اصلی عبدالله اوجالان است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه ینی یاشام، سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به روند مذاکرات صلح کرد- ترک و بحث های مطرح شده پیرامون آغاز روندی جدید با این محور گفت: برای حل و فصل مسئله کردها دیگر زمان آن فرا رسیده است که اقدامات صحیحی انجام شود. کاری که در سال 2013 میلادی نیمه تمام گذاشته اند را مجبور به این هستند که با مخاطبان اصلی خود در حضور جامعه به اتمام برسانند. به همین خاطر بود که شکستن حصر مطلق اهمیت فراوانی داشت و ما موفق به این کار شدیم. حل و فصل مسئله کردهای ترکیه و هموار کردن راه سیاست دموکراتیک در این کشور نه تنها برای ترکیه برای صلح خاورمیانه نیز بسیار حائز اهمیت است. شکستن حصر عبدالله اوجالان برای جهانیان یک بار دیگر نشان داد که اگر خواستار حل و فصل مسئله کردها هستید این را تنها باید با مخاطبان اصلی خود انجام دهید. مخاطب اصلی این روند نیز عبدالله اوجالان است. برای این کار هم نیاز به کشف کردن جهان نیست. در سال 2013 این کار صورت گرفت. در حافظه تمامی انسان ها این موضوع هنوز جای دارد. به ما نشان دهید که یک سیاست دموکراتیک چه ترکیه و جهانی را خواهد ساخت.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: به تمام ترکیه پیامی داریم. بیایید همگی با هم با این حقایق رو در رو شویم. این اشتباه را یک بار دیگر تکرار نکنیم. در امرالی دو بار دیدار صورت گرفت به پیام هایی که از امرالی می آید گوش دهیم. سیاست دموکراتیک، صلح با افتخار، حل و فصل مسائل، و مذاکره مفاهیم بسیار با ارزشی هستند. این مفاهیم یک پیام به جامعه است. هر کس می تواند با عبدالله اوجالان صحبت کند. انتقاد کنید تفکرات خود را بیان کنید ولی نترسید. جسور باشید. وطن مشترک ما منتظر یک حل و فصل دموکراتیک است. اکنون زمان حل و فصل مسئله کردها فرا رسیده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 111785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha