تاکید بر اهمیت هماهنگی مواضع عراق و اروپا درباره تحولات منطقه

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس جمهوری عراق در دیدار با وزیر خارجه آلمان بر اهمیت هماهنگی مواضع کشورش با کشورهای اروپایی در رابطه با تحولات منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور بعد از ظهر امروز (شنبه) در کاخ السلام شهر بغداد از هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان و هیئت همراه وی استقبال کرد.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، صالح در دیدار با ماس ضمن تاکید بر اهمیت تقویت روابط میان عراق و آلمان و استفاده از فرصت های موجود برای تحکیم همکاری میان دو کشور در راستای دستیابی به منافع مشترک به ویژه در بخش های اقتصاد و صنعت؛ حمایت ائتلاف بین المللی ضد داعش از کشورش در زمینه های مختلف و پشتیبانی آلمان از ملت عراق به ویژه در زمینه بازگرداندن آوارگان به مناطق خود و کمک به آنها را نیز مورد ستایش قرار داد.

رئیس جمهوری عراق ضمن آن که تمایل جدی کشورش به هماهنگی مواضع خود با کشورهای اروپایی در قبال شمار زیادی از مسائل مهم و تحولات منطقه ای و بین المللی را مورد تاکید دوباره قرار داد، خاطر نشان ساخت که موضع بغداد در قبال بحران های منطقه ثابت است.

صالح ضمن تاکید بر این که ایجاد سیستم منطقه ای پایدار، تقویت همگرایی مثبت در سطح بین الملل و پذیرش منافع متقابل یکدیگر همان راه دور ساختن عراق و منطقه از خطر جنگ و درگیری است، اعلام کرد که عراق به عنوان یک بخش اساسی از عمق عربی و اسلامی خود، نمی تواند از مسئولیت های چنین نقشی بر پایه اصل منافع متقابل و مشترک در برقراری امنیت و صلح در منطقه دست بکشد.

رئیس جمهوری عراق ضمن اعلام این که به فعالیت خود در راستای متحد ساختن تلاش های در جریان با هدف در پیش گرفتن گفت و گوی سازنده و دوری از منطق دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر ادامه خواهند داد، بر اهمیت نقش آلمان در پشتیبانی از تلاش های در جریان برای برقراری صلح و کاهش شدت تنش در منطقه با هدف برخورداری ملت های آن از آینده بهتر و شکوفا تاکید کرد.

وزیر خارجه آلمان نیز به نوبه خود پایبندی دولت کشورش به پشتیبانی از عراق در زمینه های مختلف و تمایل آن به ادامه گسترش افق های همکاری میان دو کشور را مورد تاکید قرار داد و از نقش آفرینی محوری بغداد با هدف تقویت مبانی صلح امنیت و ثبات نیز تمجید کرد.

کد خبر 111783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha