احداث سایت موقت پسماند در مهاباد/ تعطیل شدن سایت سیدآباد تا هفته آینده

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار مهاباد گفت: ظرف یک هفته آینده برای تعطیلی سایت فعلی پسماند مهاباد و انتقال زباله‌ها به مکانی دیگر اقدامات لازم انجام می شود.

به گزارش کردپرس، با به پایان رسیدن ظرفیت سایت پسماند زباله سیدآباد مهاباد و پس از اعتراضات مردمی این منطقه در هفته گذشته با ممانعت از تخلیه زباله در این سایت، امروز جلسه پسماند شهری مهاباد تشکیل جلسه داد.

در این جلسه مقرر شد تا کمیته ای فنی برای مکان یابی فوری تعیین محل موقت سایت جدید دفن زباله این شهرستان تشکیل شود.

سایت فعلی دفن زباله مهاباد در منطقه سیدآباد با سابقه ایی 20 ساله، فاقد مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست است و تاکنون به غیر از احداث دو حوضچه و فنس کشی پیرامون سایت اقدام خاصی برای آن انجام نگرفته است.

بارها گزارش های مردمی از وجود بیماری های پوستی به ویژه در کودکان این منطقه که سال گذشته به محدوده شهری الحاق شد، به گوش رسید اما اجرای اقدامی فوری برای حفظ بهداشت محیط این منطقه در دستور کار نبوده و اظهار امیدواری مسئولان تنها به برنامه های بلند مدت و نامه نگاری ها و استعلاماتی مربوط می شود که برای تعیین سایت جدید و یا موقت از آن نام می بردند.

دقیقا بعد ازیک سال از ضرب الاجل مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی به شهرداری مهاباد مبنی بر تخلیه سایت دفن زباله سیدآباد و تعیین مکانی دیگر، امروز در جلسه پسماند شهری مهاباد مقرر شد تا ظرف یک هفته آینده سایت فعلی تعطیل و مکان جدید موقت تعیین شود.

ایرنا امروز در خصوص جلسه پسماند شهری مهاباد نوشت؛ فرماندار مهاباد تعیین سایت جدید زباله در مهاباد از دغدغه‌های اصلی این شهر دانست و اظهار داشت: انتقال زباله‌های شهری مهاباد به سایت «سیدآباد» و دفن غیراصولی آن می‌تواند مشکلاتی برای ساکنان این مناطق ایجاد کند که عواقب آن سال‌ها می‌تواند برای اهالی این روستا ادامه داشته باشد.

ایرج شجاعی افزود: تلاش می‌کنیم ظرف یک هفته آینده برای تعطیلی سایت فعلی و انتقال زباله‌ها به مکانی دیگر، اقدامات مورد نیاز انجام شود.

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کمیته فنی مکان‌یابی جهت انتقال زباله‌های شهری به محل جدید در این شهرستان تشکیل شده است تا به صورت موقت بتوان زباله‌های این شهر را تا اطلاع ثانویه در آن دفن کرد.

محمودزاده با اشاره به اینکه تعیین سایت جدید دفن زباله به دلیل استعلام‌های زیاد و تاییدیه استانداری یک پروژه زمانبر است، اضافه کرد: با مشخص شدن یک مکان موقت می‌توان از عوارض بهداشتی و بوی نامطبوع برای شهروندان و اهالی این منطقه جلوگیری کرد.

او بیان کرد: سایت زباله سیدآباد کمتر از ۱۰۰ متر با این روستا فاصله دارد که با توجه به افزایش دما هم اکنون برای بیش از ۲۵ تا ۳۰ نفر مشکلات پوستی و بهداشتی ایجاد کرده است.

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد در این جلسه از تشکیل اکیپ پزشکی برای بررسی علت بیماری چند نفر اهالی روستای سید آباد خبر داد و گفت: این گروه با استقرار در این روستا معاینه و ویزیت افرادی که دچار بیماری پوستی و سایر مشکلات بهداشتی شده اند را بررسی می‌کند.

قاسم امینی ادامه داد: در محل دفن موقت نیز باید زباله‌های شهری به صورت دفن بهداشتی صورت گیرد تا موجب پخش مواد و بوی نامطبوع در مکان جدید نشود.

گفتنی است؛ در شهر مهاباد با بیش از ۱۷۰ هزار نفر جمعیت، روزانه بالغ بر ۱۶۰ تن زباله تولید می‌شود.

کد خبر 111772

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha