در صورت ادامه خشونت در شمال غربی سوریه یک تراژدی انسانی بزرگ در راه است

سرویس سوریه - نجات رشدی هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در اظهاراتی با اشاره به افزایش تنش ها در ادلب هشدار داد: در صورتی که خشونت ها در شمال غرب سوریه به پایان نرسد با یک تراژدی انسانی بسیار بزرگ روبه رو خواهیم شد.

به گزارش کردپرس به نقل از تلویزیون NTV، نجات رشدی هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در اظهاراتی با اشاره به افزایش تنش ها در ادلب و شمال غرب سوریه هشدار داد: در صورتی که خشونت ها در شمال غرب سوریه به پایان نرسد با یک تراژدی انسانی بسیار بزرگ روبه رو خواهیم شد. در ادلب 3 میلیون انسان نیاز به محافظت دارند. در صورتی که جنگی در این منطقه به وجود آید این جنگ و حملات احتمالی حتی شهروندان عادی مناطقی را که تحت کنترل دولت مرکزی سوریه است نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: محافظت از شهروندان عادی از هر چیزی مهم تر است. در این جنگ از تمام طرف ها می خواهیم به مسئولیت های بین المللی خود عمل کنند و هر چه سریعتر از حملات به مکان هایی که می تواند جرایم جنگی به حساب آید از جمله، مراکز درمانی، مدارس، بازارها، و اماکن مذهبی که می تواند به شهروندان عادی و زیرساخت های غیرنظامی آسیب بزند، خودداری کنند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 111748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha