چیزی که اینان به دنبالش هستند 5 – 6 رای اضافی است

سرویس ترکیه - سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به سخنرانی بینالی ییلدیریم نامزد حزب عدالت و توسعه (AKP) در انتخابات شهرداری استانبول در دیاربکر به زبان کردی و استفاده از واژه "کردستان" در این شهر عنوان کرد: چیزی که اینان به دنبالش هستند 5 – 6 رای اضافی است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه اورنسل، سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به سخنرانی بینالی ییلدیریم نامزد حزب عدالت و توسعه (AKP) در انتخابات شهرداری استانبول در دیاربکر به زبان کردی و استفاده از واژه "کردستان" در این شهر عنوان کرد: کسانی که دیروز به خاطر استفاده ما از واژه "کردستان" به ما حمله می کردند امروز به دیاربکر آمده و حرف ما را تکرار می کنند. چرا؟ به خاطر این که صادقانه عمل نمی کنند. چیزی که آنان به دنبالش هستند 6 – 5 رای است. ما حتی یک رای هم نداریم که به این فریبکاری، به این تفکر و به این غیر صمیمی بودن بدهیم. اینان به دیاربکر آمده و از کردستان سخن گفته و کردی سخنرانی می کنند ولی در همان روز در تاتوان تابلوی کردی سر در شهرداری را پایین می کشند. در بیتلیس اقدام به حذف تابلوهای کردی کرده و در ورودی شهرداری ها دستگاه های "ایکس – ری" تعبیه می کنند.

وی با یادآوری سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در این خصوص که "گم شده و به کردستان بروید" افزود: ما نیز به آنان اعلام کردیم که به هیچ کجا نخواهیم رفت. اینجا خواهیم بود. در شهرداری خود، باز هم اینجا هستیم. هیچ کجا نرفته ایم، در کنار هم و متحد با هم. آنان بودند که رفتند، قیم ها بودند که رفتند. با تمام فسادهای مالی و دزدی هایی که انجام دادند بالاخره آنان بودند که رفتند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 111735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha