نامه پنتاگون به وزارت دفاع ترکیه

سرویس ترکیه - پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره مسائل امنیتی و دفاعی میان ترکیه و ایالات متحده، نامه ای به وزارت دفاع ترکیه ارسال کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از تلویزیون NTV، بر اساس اطلاعات به دست آمده از وزارت دفاع ترکیه، پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نامه ای با موضوع مسائل امنیتی و دفاعی میان دو کشور به وزارت دفاع ترکیه ارسال کرده است.

در این نامه که از سوی پنتاگون به حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه نوشته شده است با اشاره به انتظارات پنتاگون برای حل و فصل مسائل موجود میان دو کشور تأکید شده است: مسائل و موضوعات مورد اختلاف دو طرف باید در چارچوب همکاری های استراتژیک دو کشور و با رعایت همکاری های دوجانبه امنیتی گسترده میان آنکارا و واشنگتن مورد حل و فصل واقع شود.

لازم به ذکر است، این خبر در حالی از سوی وزارت دفاع ترکیه منتشر می شود که دیروز ادعاهایی مبنی بر ارسال چنین نامه ای از سوی پنتاگون به وزارت دفاع ترکیه و اعلام اتمام دوره های آموزشی 42 خلبان ترک در آمریکا شده بود. در این خبر آمده بود که پنتاگون به ترکیه اعلام خواهد کرد که خلبانان ترک تا 31 جولای باید خاک این کشور را ترک کنند. این اقدامات در راستای سیاست های بازدارنده آمریکا در خرید سامانه دفاع موشکی S-400 از روسیه توسط ترکیه صورت می گیرد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 111733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha