خودروی نیروهای پیشمرگ با جنگنده یا پهپاد مورد حمله قرار گرفته است / هدف,  ایجاد جنگ داخلی کردها است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- بر خلاف بیانیه های رسمی نهادها و مقامات اقلیم کردستان که پ.ک.ک، را عامل کشته شدن نیروهای پیشمرگ معرفی می کنند، یکی از افسران وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان وابسته به اتحادیه میهنی کردستان، اعلام کرد بنا به تصاویر موجود و اظهارات پیشمرگ های مجروح در واقعه حمله به پیشمرگ ها در کوه متینا، این حمله با موشک و توسط جنگنده (F16) و یا پهپادهای جنگی صورت گرفته است.

به گزارش کردپرس، پس از اینکه روز شنبه گذشته خودروی نیروهای پیشمرگ زیروانی که جزو نیروهای ویژه حزب دمکرات کردستان (پارتی) هستند، در کوه متینا واقع در استان دهوک اقلیم کردستان هدف حمله قرار گرفته و طی آن 5 نیروی پیشمرگ جان باخته و 4 تن دیگر مجروح شدند، قادر خورانی از افسران وزارت پیشمرگ و فرماندهان نظامی حزب اتحادیه میهنی کردستان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک، اعلام کرد که بنا به تخصص و تجربیات نظامی خود و با بررسی تصاویر موجود از این حمله تاکید می کند خودروی حامل این پیشمرگ ها از نوع پاجروی نظامی بوده و دارای بدنه ای بسیار محکم است و گلوله (RPG) نمی تواند در آن نفوذ کرده و یا آن را منهدم کند.

وی تاکید می کند اگر این حمله از طریق گلوله (RPG)و یا هر گونه موشک و سلاح زمینی صورت می گرفت، باید به بدنه و اطراف خودرو اصابت می کرد و یا اینکه لاستیک های آن را منهدم می کرد، اما این موشک به سقف خودرو اصابت کرده است.

همچنین اشاره کرده که پیشمرگ های مجروح نیز اعلام کرده اند که هیچ درگیری وجود نداشته و ناگهان یک موشک به سقف خودرو اصابت کرده و از تصاویر نیز کاملا مشخص است که یک موشک از آسمان و از طریق جنگنده (F16) و یا پهپادهای جنگی به سقف خودرو اصابت کرده است.

قادر خورانی تاکید می کند که به نظر وی آنچه روی داده یک واقعه تروریستی بوده که با اهداف سیاسی و از طریق جنگنده (F16) و یا پهپادهای جنگی علیه نیروهای پیشمرگ اقلیم انجام شده و این پیشمرگ ها قربانی توطئه کثیفی شده اند که هدف از آن بر پا کردن جنگ کرد علیه کرد و ویران کردن اقلیم کردستان است.

این در حالی است که بلافاصله پس از این واقعه، شبکه‌ تلویزیونی روداو و پایگاه‌ خبری شفق نیوز رسانه های وابسته به حزب دمکرات کردستان (پارتی) گزارش دادند که تعدادی از نیروهای پیشمرگ اقلیم در حمله جنگنده های ارتش ترکیه در استان دهوک جان خود را از دست داده اند و سرلشکر جمال ایمینکی رئیس ستاد پیشمرگ، این خبر را تأیید کرد، اما به جزئیات دیگری در مورد این حادثه اشاره نکرد، اما این اخبار پس از دقایقی در خروجی این رسانه‌ ها تغییر کرد و اعلام شد این نیروها طی درگیری با پ.ک.ک جان باخته اند.

شبکه تلویزیونی کردستان تی وی وابسته به حزب دمکرات نیز در اولین دقایق پس از حمله به نیروهای پیشمرگ در خبری فوری اعلام کرد که این نیروهای پیشمرگ توسط جنگنده های ترکیه طی بمباران هدف قرار گرفته اند و علی محمد صالح نماینده جنبش تغییر در پارلمان کردستان نیز با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک، اعلام کرد که 4 تن از نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در حمله هوایی ترکیه به کوه متینا جان خود را از دست داده اند.

اما، سربست لزگین قائم مقام وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان نیز در گفتگو با شبکه تلویزیونی روداو، اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ زیروانی (نیروهای پیشمرگ ویژه وابسته به حزب دمکرات کردستان) در کوه متینا واقع در استان دهوک، گرفتار کمین پ.ک.ک، شده و طی درگیری با نیروهای پ.ک.ک، 5 تن از نیروهای زیروانی جان خود را از دست داده و 2 تن دیگر نیز مجروح شده اند و وزارت پیشمرگ اقلیم نیز پ.ک.ک، را مسئول این حمله معرفی کرد و شبکه تلویزیونی کردستان 24، از دیگر رسانه های پارتی نیز اعلام کرد که پ.ک.ک، مسئول این حمله بوده است.

اما نیروهای پ.ک.ک، با اشاره به اینکه نیروهای حزب دمکرات به همراه نیروهای ارتش عراق به سمت پایگاه های آنان حرکت کرده اند و نیروهای پ.ک.ک، برای جلوگیری از پیشروی آنان فقط اقدام به شلیک هوایی کرده اند، تاکید کردند که اطلاعی درباره اینکه این حمله توسط چه طرفی و چگونه و با چه سلاحی انجام شده ندارند.

حسن بلانی مسئول آموزش نیروهای پیشمرگ اقلیم در دهوک نیز در این مورد به روداو گفت که هنوز مشخص نیست که پ.ک.ک، این حمله را انجام داده باشد، اما این احتمال هم وجود دارد که پ.ک.ک در این واقعه مسئول باشد.

شاخه نظامی پ.ک.ک، نیز با تاکید بر اینکه این نیروها حمله ای به نیروهای پیشمرگ انجام نداده اند، خواستار تحقیق یک کمیته مستقل و یا مشترک درباره این واقعه شد.

این حمله واکنش های منفی بسیاری را در اقلیم به دنبال داشته و از جمله رئیس و نخست وزیر اقلیم برخی دیگر مقامات با محکوم کردن آن خواستار خروج پ.ک.ک، از اقلیم شدند و نمایندگی برخی کشورها در اقلیم نیز از جمله آمریکا و انگلیس نیز آن را به شدت محکوم کردند.

کد خبر 11135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha