مهمترین تحولات روز دوشنبه 12/1/1398 در ترکیه

  • روند نزولی HDP در انتخابات شهرداری ها: استان هایی که HDP در آن پیروز شده است از 11 به 8 استان کاهش پیدا کرد

HDP در این دوره از انتخابات با از دست دادن مرکز های بسیار مهم شرناخ، آگری، بیتلیس و تونجلی و تنها با اضافه کردن استان قارص به لیست سال 2014، 11 استانی که در سال 2014 در آنها پیروز شده بود به 8 استان کاهش پیدا کرد.

  • خبرگزاری DHA ترکیه: در نتایج شورای عالی انتخابات اکرم امام اوغلو در استانبول پیشتاز است

خبرگزاری دمیراورَن (دوغان سابق) در خبری با اشاره به نتایج انتخابات شهرداری های 2019 میلادی در ترکیه اعلام کرد: در نتایجی که شورای عالی انتخابات ترکیه از شهر استانبول منتشر کرده است اکرم امام اوغلو، نامزد حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) و ائتلاف ملت در این شهر پیشتاز است.

  • سخنگوی CHP اعلام کرد: پیروزی اکرم امام اوغلو در استانبول قطعی است

فائق اوزتراک، معاون و سخنگوی حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) در اظهاراتی با اشاره به انتخابات 31 مارس 2019 شهرداری ها در کلان شهر استانبول عنوان کرد: پیروزی اکرم امام اوغلو در استانبول قطعی است.

  • رئیس مشترک HDP بعد از ارائه نتایج اولیه انتخابات: امید، دموکراسی و صلح پیروز شده است/ مردم کرد با یک فداکاری بزرگ به مسئولیت خود عمل کردند

سزایی تملی رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با برگزاری مصاحبه مطبوعاتی در مرکز این حزب ضمن اشاره به نتایج انتخابات شهرداری های 2019 میلادی عنوان کرد: امید، دموکراسی و صلح پیروز شده است. مردم کرد با یک فداکاری بزرگ به مسئولیت خود عمل کردند.

  • اکرم امام اوغلو: بر اساس نتایج ارائه شده توسط شورای عالی انتخابات ما پیروز استانبول هستیم

اکرم امام اوغلو، نامزد ائتلاف ملت در انتخابات شهرداری های 2019 میلادی از کلان شهر استانبول در اظهاراتی عنوان کرد: شورای عالی انتخابات نیز رای هایی را که ما کسب کرده ایم تایید کرده است. بر اساس نتایج ارائه شده در شورای عالی انتخابات ما پیروز استانبول هستیم.

  • خبرگزاری آناتولی: انتظار می رود آرای آنکارا، استانبول و ایغدیر مجدداً بررسی شود

در پی باز شدن تقریباً تمامی صندوق های رای و با در نظر گرفتن ۱ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۲۳۳ رای مخدوش که ۳.۲ درصد از کل آرا را به خود اختصاص می دهد در شهرهای استانبول، آنکارا و ایغدیر انتظار می رود با توجه به این که بیشترین آراء مخدوش را نیز داشته اند بررسی دوباره ای در خصوص آرا صورت بگیرد.

  • مهمت اوزهاسکی نماینده ائتلاف جمهور در آنکارا: نتایج بعد از اعتراض هر چه باشد مورد قبول ما خواهد بود

مهمت اوزهاسکی، نامزد ائتلاف جمهور از حزب عدالت و توسعه (AKP) در انتخابات شهرداری های ترکیه از آنکارا، در پی شکست در انتخابات طی اظهاراتی عنوان کرد: نتایجی که بعد از اعتراض اعلام شود هر چه باشد مورد قبول ما واقع خواهد شد.

  • واکنش اتحادیه اروپا به برگزاری انتخابات شهرداری ها در ترکیه: مشارکت بالا در انتخابات نشان دهنده اهمیت دموکراسی برای مردم ترکیه است

ماجا کوسیجانسیک، سخنگوی کمیسیون اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی در اظهاراتی با اشاره به انتخابات شهرداری های 2019 میلادی در ترکیه گفت: بالا بودن میزان مشارکت در انتخابات ترکیه به معنی اهمیت دادن مردم این کشور به دموکراسی است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 108046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha