۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
خسارات سیل به شهرهای اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وقوع سیل در مناطق مختلف اقلیم کردستان، موجب خسارات به ساختمان ها و منازل، تخریب جاده های ارتباطی، قطع آب رسانی به برخی از روستاها و تعطیلی مدارس و دانشگاه های اقلیم شد.

به گزارش کردپرس، رسانه های اقلیم کردستان از جمله شبکه تلویزیونی ان. آر. تی و سایت های خبری خندان و اس. ان. ان، گزارش دادند که در نتیجه بارش های شدید روزهای اخیر که وقوع سیل در بسیاری از نقاط اقلیم و پر شدن ظرفیت سدهای اصلی که موجب سرریز شدن سدها و نیز باز شدن دریچه های خروجی سدها شد، بسیاری از شهرها و روستاها دچار خسارات شدند.

بسیاری از راه های مواصلاتی میان شهرهای اقلیم و روستاها از جمله راه سلیمانیه به تاسلوجه و دوکان بسته شده و تعدادی از پل ها نیز تخریب شده است.

همچنین در منطقه دامنه قندیل راه های ارتباطی تخریب شده و ارتباط بسیاری از روستاهای منطقه قطع شده و ان. آر. تی، گزارش داده که در بخشی از روستاهای اقلیم و بخش هایی از سلیمانیه نیز آب آشامیدنی قطع شده است.

بنا به اطلاعیه های آموزش و پرورش اقلیم، مدارس و دانشگاه ها درسلیمانیه، حلبچه، اربیل، چمچمال، کویه و دامنه قندیل تعطیل اعلام شد و بنا به اخبار بخشی از دانشکده کشاورزی در دانشگاه سلیمانیه را نیز آب فرا گرفته است.

همچنین اکرم احمد در گفتگو با اس. ان. ان، هشدار داد که احتمال دارد به دلیل بارش ها و باز شدن دریچه های سدها در ایران و ورود آب های آن از طریق رودخانه های مشترک به اقلیم، مناطق حاشیه این رودخانه ها از منطقه پردی تا دوکان، زیر آب برود و ظرفیت سد دوکان نیز کاملاً و صد درصد پر شده است.

از سوی دیگر بارش های سیل آسا موجب قطع 9 ساعته کلیه پروازها در فرودگاه بین المللی سلیمانیه شد.

نیروهای امدادی در سلیمانیه به شهروندان هشدار داد که برای حفظ سلامتی خود در خانه ها مانده و از تردد در معابر و حضور در حاشیه رودها خودداری کنند و همچنین برخی مناطق نیز خانه هایی که در مناطق پرخطر قرار داشتند، تخلیه شده اند.

در منطقه کلار نیز مناطق بسیاری از شهر کاملا زیر آب فرو رفته و مقامات به ساکنین حاشیه رود سیروان هشدار داده اند که باید منازل خود را تخلیه کنند.

این در حالی است که آزاد محمد رئیس شورای استانی سلیمانیه نیز اعلام کرده که هنوز میزان دقیق خسارات ناشی از سیل برآورد نشده، اما دولت اقلیم برای جبران خسارت شهروندان تلاش می کند.

کد خبر 108045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha