اعمال فشار واشنگتن بر عبدالمهدی و حلبوسی درباره نیروهای آمریکایی در عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از نمایندگان ائتلاف سائرون از اعمال فشار آمریکا بر نخست وزیر و رئیس پارلمان عراق در رابطه با لایحه اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از بغداد الیوم، بدر الزیادی، نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق بعد از ظهر امروز (دوشنبه) طی سخنانی اظهار داشت: آمریکا جز برای منافع خود، هیچ گونه اقدامی نمی کند و حضور نیروهای این کشور در عراق نیز برای کشور ما نیست بلکه در راستای منافع خود می باشد.

الزیادی ضمن تاکید بر این که آمریکا از هر گونه اقدام خود، اهدافی را دنبال می کند، در این باره افزود: پس از آن که آمریکا فشار ائتلاف های سائرون و فتح و بسیاری از نمایندگان ملی گرای خواهان اخراج نیروهای خارجی از عراق را احساس کرد، ارسال پیام های روشن را آغاز نمود که یکی از آنها از طریق سفیر آمریکا در بغداد برای عادل عبدالمهدی (نخست وزیر عراق) ارسال شد و یکی دیگر نیز دعوت از محمد حلبوسی (رئیس مجلس نمایندگان عراق) برای سفر اخیر به واشنگتن بود.

این نماینده ائتلاف سائرون که از پشتیبانی جریان صدر به رهبری مقتدی صدر برخوردار است، چنین اقداماتی را نوعی اعمال فشار برشمرده با این حال تاکید کرد که ارائه پیش نویس لایحه تعیین وظایف نیروهای خارجی در خاک عراق با هدف دستیابی به قانون اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور همچنان ادامه دارد.

این نماینده پارلمان عراق در پایان نیز خاطر نشان ساخت: اجازه حضور هیچ گونه نیروی خارجی را نمی دهیم و تنها نیروهای عراقی اجازه حضور دارند جایی که از کشور دفاع و از حاکمیت آن نیز محافظت می کنند.

کد خبر 108024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha