ایران در صورت عدم همکاری بغداد ویزای رایگان را لغو می‌کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسئول روابط با ایران در دولت اقلیم کردستان، ضمن اعلام اینکه قانون رایگان شدن ویزای ایران برای شهروندان عراق و اقلیم از امروز اجرایی شده؛ گفت که در صورت همکاری عراق در اقدام متقابل، ایران ویزای رایگان را لغو می کند.

به گزارش کردپرس، عبدالله آکره یی در گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات کردستان(پارتی) اعلام کرد که قانون رایگان شدن ویزای ایران برای شهروندان عراق و اقلیم کردستان از امروز دوشنبه 12 فروردین/ 1 آوریل اجرایی شده است، گفت که اجرایی شدن این قانون از سوی ایران به صورت آزمایشی و برای مدت سه ماه است.

مسئول روابط با ایران در دولت اقلیم کردستان، افزود که با وجود اینکه ایران طبق توافق قبلی با عراق این قانون را اجرایی کرده، اما هنوز موضع بغداد در این خصوص مشخص نیست و از سوی مقامات مربوطه در دولت مرکزی، هیچ اظهار نظر رسمی در این مورد نشده است.

وی تأکید کرد که در صورتی که بغداد در اقدام متقابل ویزای این کشور را برای شهروندان ایرانی رایگان اعلام نکند، ایران نیز ویزای رایگان برای عراقی ها را لغو می کند.

آکره یی همچنین گفت که در حال حاضر روزانه 1 هزار الی 1200 مسافر در مرزهای مشترک میان ایران و اقلیم کردستان تردد می کنند، اما با فرارسیدن فصل تابستان و تعطیلات، این تعداد به چندین برابر افزایش می یابد.

توافق بر سر ویزای رایگان میان ایران و عراق، در سفر اخیر حسن روحانی رئیس جمهور ایران به عراق و در اسفند ماه گذشته، صورت گرفت.

کد خبر 108023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha