تفحص و جستجو در 72 گور جمعی شنگال انجام می‌شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- قائم مقام وزارت شهیدان اقلیم کردستان، اعلام کرد که از هفته آینده مرحله دوم تفحص و جستجو در گورهای جمعی شنگال با نبش 72 گور کردهای ایزدی آغاز می شود.

به گزارش کردپرس، بروان حمدی در گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات کردستان(پارتی) اعلام کرد که مرحله اول نبش گورهای جمعی کردهای ایزدی در شنگال، با نبش گور جمعی در روستای کوچو از توابع شنگال پایان یافته،اما این روند با حضور فعال و نظارت تیم ویژه سازمان ملل متحد، ادامه دارد.

قائم مقام وزارت شهیدان اقلیم کردستان، افزود که بقایای 30 جسد کردهای ایزدی از گور جمعی کوچو خارج و با آزمایشات انجام شده در پزشکی قانونی بغداد هویت 20 تن مشخص شده و بقایای اجساد آنان به خانواده و بستگانشان تحویل داده شده و بقایای 10 جسد در پزشکی قانونی باقی مانده و هنوز هویت آنان مشخص نشده است.

همچنین گفت که مرحله دوم نبش این گورهای جمعی با تفحص و جستجو در 72 گور جمعی شنگال و با همکاری نهادهای مربوطه در دولت عراق و اقلیم کردستان و سازمان ملل، ادامه می یابد و هویت اجساد باقی مانده در این گورها نیز از طریق آزمایشات قانونی و تخصصیDAN در بغداد مشخص می شود.

وی خاطرنشان ساخت که وزارت شهیدان و پیشمرگ اقلیم کردستان، اقدامات لازم را برای پرداخت غرامت به قربانیان ترور در اقلیم و جان باختگان و مجروحین جنگ داعش و تعیین حقوق و امتیازات قانونی برای آنان انجام می دهند و هیئتی نیز در این خصوص به بغداد اعزام می شود.

کد خبر 108017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha