ورود هیئت ایزدی به کردستان سوریه برای پیگیری سرنوشت ایزدی‌های اسیر داعش

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مشاور شورای روحانیون ایزدی اعلام کرد که هیئتی از این شورا به منظور پیگیری سرنوشت کردهای ایزدی اسیر داعش وارد کردستان سوریه شده است.

به گزارش کردپرس، خدر دیرو خانه سوری در گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات کردستان(پارتی) اعلام کرد که هیئتی از سوی شورای روحانی کردهای ایزدی شامل شخصیت ها و رهبران کردهای ایزدی به عنوان نماینده وکیل امیر ایزدی ها به مناطق کردنشین سوریه اعزام شده است.

مشاور شورای روحانیون ایزدی، افزود که هدف از اعزام این هیئت به کردستان سوریه، اطلاع از وضعیت کردهای ایزدی در سوریه و نیز پیگیری سرنوشت کردهای ایزدی اسیر داعش است که با وجود شکست و پایان داعش اطلاعی از آنان در دست نیست.

وی خاطر نشان ساخت که هنوز هیچ اطلاعی از سرنوشت 3 هزار و 47 تن از کردهای ایزدی که در سال 2014 و حمله داعش به شنگال به اسارت این گروه درآمدند، یافت نشده و هیئت مذکور در تلاش برای یافتن نشانی از این افراد است.

همچنین گفت که این هیئت تلاش می کند که کودکان ایزدی ربوده شده در سوریه را نیز که در اردوگاه های ایزدی ها اسکان داده شده اند، به خانواده و بستگان خود تحویل دهد.

از سوی دیگر شریف سلیمان از اعضای هیئت اعزامی نیز به سایت پارتی گفت که این هیئت وضعیت مناطق کردنشین سوریه را به دقت بررسی کرده و گزارشی از وضعیت این مناطق و هرگونه اطلاعاتی از سرنوشت اسرای ایزدی را به اطلاع مقامات مربوطه در دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان می رسانند و خواستار اقدام آنان برای یافتن و بازگرداندن کردهای ایزدی می شوند.

کد خبر 108006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha