مهمترین تحولات روز چهارشنبه 29/12/1397 در ترکیه

  • عملیات مبهم ترکیه علیه PKK در مرزهای مشترک با ایران

موضوعی که در عملیات مشترک ترکیه و ایران علیه PKK سؤال برانگیز است تفاوت در ماهیت این عملیات در مقایسه با عملیات های مشابه ترکیه است. علی رغم تکذیب نیمه رسمی ایران از مشارکت در این عملیات و عدم پوشش رسانه ای این عملیات در ترکیه، بررسی صورت گرفته در مرزهای مشترک ایران و ترکیه حاکی از عدم انجام چنین عملیاتی در منطقه است.

  • وزارت کشور ترکیه اعلام کرد: تماس تلفنی معاونان وزرای کشور ترکیه و ایران با محوریت عملیات مشترک علیه PKK/پژاک

وزارت کشور ترکیه در بیانیه ای از تماس تلفنی حسین ذوالفقاری، معاون وزیر کشور ایران با محترم اینجه معاون وزیر کشور ترکیه با محوریت عملیات مشترک نیروهای ارتش ترکیه و ایران در مرزهای شرق ترکیه علیه PKK خبر داد.

  • رئیس حزب ملی گرای ترکیه خطاب به کردهای این کشور: از HDP و PKK فاصله بگیرید

دولت باغچلی، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه (MHP) که در برنامه زنده تلویزیونی سخنرانی می کرد در اظهاراتی با خطاب قرار دادن کردهای ترکیه عنوان کرد: برای این که اشتباه تاریخی خود را تکرار نکرده و برای این که هویت خود را در اختیار استثمار یک خیانت قرار ندهید از PKK و حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) فاصله بگیرید.

  • بولنت آرنج: حزب جدید توسط داود اوغلو و عبدالله گل شانسی برای موفقیت ندارد

بولنت آرنج، رئیس سابق پارلمان و معاون سابق نخست وزیر ترکیه با اشاره به ادعاهای مطرح شده پیرامون احتمال تأسیس یک حزب سیاسی جدید در ترکیه توسط عبدالله گل و احمد داوود اوغلو گفت: حتی اگر این حزب جدید تأسیس شود هیچ شانسی برای موفقیت نخواهد داشت.

  • وکلای صلاح الدین دمیرتاش: حکم دیوان عالی دادگاه حقوق بشر اروپا در خصوص پرونده دمیرتاش قطعی و لازم الاجرا خواهد بود

در پی پذیرفتن درخواست واخواهی پرونده صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از سوی دیوان عالی دادگاه حقوق بشر اروپا، وکلای دمیرتاش در بیانیه ای اعلام کردند حکم این دیوان در خصوص پرونده دمیرتاش قطعی و لازم الاجرا خواهد بود.

  • تلویزیون آکیت ترکیه: مردم ترکیه خواستار اعدام عبدالله اوجالان و کمال قلیچدار اوغلو هستند

مجری برنامه تلویزیون آکیت ترکیه که به منظور تهیه گزارشی به موزه زندان اولوجانلار در آنکارا رفته بود در برنامه زنده تلویزیون در پای چوبه داری که این موزه وجود دارد در اظهاراتی بسیار جنجالی گفت: مردم ترکیه خواستار اعدام عبدالله اوجالان و کمال قلیچدار اوغلو هستند.

  • کشته و زخمی شدن نیروهای نظامی ترکیه در اثر انفجار بمب در شرناخ

در اثر انفجار بمب کار گذاشته شده در مسیر عبور کاروان نظامی ترکیه در منطقه کوه جودی استان کردنشین شرناخ، یک نیروی نظامی ارتش ترکیه کشته و یک تن دیگر نیز زخمی شد

  • نماینده HDP در پارلمان ترکیه به 1 سال و 8 ماه حبس محکوم شد

عایشه سوروچی، نماینده شانلی اورفا در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) به اتهام "مخالفت با قانون تجمعات و راهپیمایی های ترکیه" به یک سال و هشت ماه حبس محکوم شد.

  • دستگیری 19 تن از اعضای HDP در استان ماردین

در ادامه دستگیری و بازداشت اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در آستانه انتخابات 31 مارس 2019 شهرداری های ترکیه، نیروهای پلیس ترکیه این بار در ماردین اقدام به دستگیری 19 تن از اعضای HDP و حزب مناطق دموکراتیک (BDP) کرد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 107530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha