معرفی 7 نامزد برای 3 وزارتخانه باقیمانده دولت عبدالمهدی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک منبع آگاه پارلمانی از نامزدی هفت نفر برای تصدی سه وزارتخانه باقی مانده دولت عراق خبر داده و تاکید کرد که نامزد کُرد وزارت دادگستری هنوز نهایی نشده است.

به گزارش کردپرس، یک منبع پارلمانی آگاه در عراق صبح امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با السومریه نیوز اعلام کرد که اسامی نامزدهای جدید تصدی وزارتخانه های باقی مانده کابینه دولت عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور، تحویل وی داده شده تا آنها را بررسی و نامزدهای نهایی را انتخاب کند.

منبع مذکور ضمن اعلام این که برای وزارتخانه های دفاع و کشور سه نامزد و برای وزارت آموزش و پرورش نیز یک نامزد به نخست وزیر عراق معرفی شده، در این باره اظهار داشت: احمد نعمه، عبدالغنی الاسدی و حامد الحسینی نامزدهای وزارت کشور و علی الاعرجی، نجاح الشمری و صلاح الحریری نیز نامزدهای وزارت دفاع هستند در حالی که برای وزارت آموزش و پرورش تنها سفانه الطائی نامزد شده است.

این منبع پارلمانی که خواسته نامش فاش نشود، ضمن تاکید بر این که الحسینی و الشمری از شانس بیشتری برای تصدی وزارتخانه های کشور و دفاع عراق برخوردار هستند، در رابطه با وزارت دادگستری این کشور نیز که سهم کردها می باشد، خاطر نشان ساخت که به دلیل عدم توافق اتحادیه میهنی کردستان (یه‌کێتی) و حزب دمکرات کردستان (پارتی) تاکنون نامزد نهایی تصدی این منصب مشخص نشده است.

کد خبر 107515

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha