تمدید 90 روزه معافیت عراق از تحریم‌های واشنگتن علیه ایران

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزارت خارجه آمریکا از تمدید سه ماهه معافیت عراق از پایبندی به تحریم های واشنگتن علیه تهران برای ادامه خرید برق از ایران خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری آلمان (DPA)، وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که معافیت عراق از پایبندی به تحریم های واشنگتن علیه تهران جهت ادامه خرید برق از ایران، برای 90 روز دیگر تمدید شده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود در این باره آورده است: بررسی تحریم های مربوط به ایران با شرکای خود در عراق را ادامه می دهیم.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که گسترش بهره برداری از گاز طبیعی در عراق و ایجاد تنوع در منابع واردات انرژی این کشور، تقویت اقتصاد آن و تشویق آن چه ایجاد "عراق یکپارچه و شکوفا و رها از نفوذ ایران" خواند را در پی خواهد داشت.

این در حالی است که واشنگتن به اقدامات خود علیه تهران همچنان ادامه می دهد و در حال همکاری با بغداد است تا وابستگی عراق به ایران در زمینه واردات گاز طبیعی و برق را پایان دهد و استقلال این کشور در زمینه انرژی را محقق سازد.

یادآور می شود که نخستین معافیت سه ماهه بغداد از تحریم های واشنگتن علیه تهران، سه شنبه هفته جاری به پایان رسید و هدف از تمدید آن برای سه ماه دیگر نیز کمک به عراق برای تامین برق مورد نیاز خود از ایران عنوان شده است.

کد خبر 107513

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha