دیدار رئیس مجلس عراق با رهبران اتحادیه میهنی در سلیمانیه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس مجلس عراق و هیئت همراه وی، در سفر به سلیمانیه، با مقامات و رهبران ارشد حزب اتحادیه میهنی در خصوص روابط اربیل و بغداد به گفتگو پرداختند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری اس. ان. ان، محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق که به سلیمانیه سفر کرده است، دیداری را با رهبران ارشد اتحادیه میهنی کردستان از جمله کوسرت رسول علی معاون اول و برهم صالح(رئیس جمهور عراق) معاون دوم دبیر کل فقید حزب انجام داد.

بنا به اطلاعیه پایانی این نشست که با حضور هیئت همراه الحلبوسی متشکل از تعدادی نمایندگان عرب مجلس عراق برگزار شد؛ وضعیت سیاسی و امنیتی کنونی عراق و نقش طیف های مختلف و جریان های سیاسی برای ایجاد ثبات در این کشور و نیز ضرورت ایجاد هماهنگی بیشتر میان ارگان ها و نهادهای قانونی و سیاسی عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرفین همچنین به رایزنی و گفتگو در مورد روابط میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق پرداخته و مقامات اتحادیه میهنی بر خواست این حزب برای ایجاد شراکت واقعی میان اربیل و بغداد و تقویت روابط میان دو طرف تأکید کردند.

الحلبوسی شامگاه روز سه شنبه 28 اسفند/19 مارس، محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق به همراه هیئتی از نمایندگان عرب مجلس وارد فرودگاه سلیمانیه شد و از سوی مقامات ارشداتحادیه میهنی و از جمله قباد طالبانی(معاون نخست وزیر اقلیم کردستان) و لاهور شیخ جنگی مسئول سازمان حفاظت و اطلاعات اقلیم و فراکسیون این حزب در مجلس، مورد استقبال قرار گرفت.

هدف از این سفر، گفتگوی الحلبوسی با مقامات اتحادیه میهنی و حضور در جشن ها مراسم های نوروز در سلیمانیه اعلام شده است و تا روز جمعه آتی نیز ادامه دارد.

کد خبر 107512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha