بغداد وضعیت شنگال را کنترل کرد/ عربستان و کویت برق مجانی در اختیار عراق می‌گذارند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر عراق ضمن اعلام کنترل اوضاع در شنگال پس از درگیری نیروهای ارتش و شبه نظامیان وابسته به حزب کارگران کردستان، از پیشنهاد عربستان و کویت برای تحویل برق مجانی به کشورش خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از بغداد الیوم، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق شامگاه امروز (سه شنبه) در کنفرانس خبری هفتگی خود پس از جلسه هیئت دولت در رابطه با درگیری اخیر میان نیروهای ارتش کشورش و شبه نظامیان وابسته به حزب کارگران کردستان (PKK) در شهرستان ایزدی نشین شنگال (سنجار) در شمال استان مرزی نینوا در شمال غرب این کشور اظهار داشت: دولت فدرال تحولات اوضاع در شهرستان شنگال را کنترل کرد و در رابطه با رویدادهای اخیر نیز اقدامات لازم را اتخاذ نمود.

عبدالمهدی ضمن تاکید بر این که دولت وی توانسته به تعهدات داده شده در برنامه خود در چارچوب بازه های زمانی مشخص شده عمل کند، اعلام کرد که فعالیت جدی برای توسعه بنادر عراق به ویژه بندر فاو در جنوب شرق این کشور در راستای ایجاد فرصت های شغلی زیاد در جریان است.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ضمن تاکید بر این که نبرد آزادسازی شهرک باغوز در حومه استان مرزی دیر الزور در شرق سوریه به عنوان آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در شرق روخانه فرات را به شدت زیر نظر دارند، از دریافت پیام هایی از آمریکا و بریتانیا خبر داد که در آن بر ادامه پشتیبانی خود از عراق تاکید کرده اند.

عبدالمهدی با بیان این که تمامی کشورهای منطقه دارای اختلاف با یکدیگر هستند به استثنای عراق که تنها کشور منطقه به شمار می آید که با دیگر کشورها روابط خوبی دارد، اعلام کرد که عربستان سعودی و کویت پیشنهاد داده اند در فصل تابستان آینده، برق مجانی در اختیار کشورش قرار دهند.

کد خبر 107498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha