تکرار درگیری میان نیروهای وابسته به پ.ک.ک و ارتش عراق در شنگال

سرویس عراق و اقلیم کردستان- منابع محلی از وقوع دوباره درگیری میان یگان های مدافع شنگال به عنوان نیرویی وابسته به پ.ک.ک، با ارتش عراق در منطقه خانه سور از توابع شنگال خبر دادند.

به گزارش کردپرس، در حالی که شبکه تلویزیونی ان. آر. تی گزارش داد که در پی درگیری روی داده در شامگاه یک شنبه میان ارتش عراق و نیروهای یگان های مقاومت شنگال، نشستی میان فرماندهان این نیرو و مقامات ارتش عراق در منطقه خانه سور از توابع شنگال با حضور زرتشت شنگالی فرمانده کل یگان های مدافع شنگال و نجم الدین جبوری فرمانده عملیات نینوا برگزار شده است؛ منابع محلی از تکرار درگیری میان دو طرف خبر دادند.

ان. آر. تی، گزارش داد که بار دیگر درگیری میان نیروهای یگان های مدافع شنگال و ارتش عراق در خانه سور روی داده است.

طبق خبر ارتش عراق اعلام کرده که گروهی چهار نفره از سوریه قصد ورود به عراق و روستای حصاویک شنگال را داشته اند که با ممانعت ارتش عراق مواجه شده اند و در پی حمایت یگان های مدافع شنگال از این افراد، درگیری میان آنان و ارتش عراق روی داده است.

از سوی دیگر رنا کمال شهردار منطقه خانه سور در گفتگو با سایت خبری اس. ان. ان، اعلام کرد که ارتش عراق شمار بسیاری از نیروهای خود را به منطقه خانه سور اعزام کرده است.

وی افزود که هدف از اعزام این نیرو به خانه سور، حل اختلافات و مشکلات میان ارتش عراق و یگان های مدافع شنگال است.

همچنین مسئول تشکیلات اتحادیه میهنی در این منطقه نیز گفت که درگیری شدیدی میان ارتش عراق و یگان های مدافع شنگال روی داده و به دلیل شدت درگیری ها امکان اطلاع رسانی از تلفات احتمالی آن وجود ندارد.

در درگیری روی داده میان ارتش عراق و یگان های مدافع خلق، در شامگاه یک شنبه دو تن از نیروهای دو طرف کشته و 6 تن نیز مجروح شدند.

در پی حمله داعش به شنگال در 2014 میلادی و خروج ارتش عراق و دیگر نیروها از منطقه نیروهای پ.ک.ک، وارد این منطقه شده و طی درگیری با داعش، اقدام به ساماندهی کردهای ایزدی و تشکیل نیرویی از آنان تحت عنوان یگان های مدافع شنگال کردند و این نیرو در حال حاضر از کردهای ایزدی تشکیل شده به عنوان نیرویی ایزدی در شنگال باقی مانده اند.

کد خبر 107479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha