خواسته اصلی کُردهای سوریه از آمریکا

سرویس جهان- یکی از مقامات ارشد اداره خودگردان کردی در شمال سوریه از آمریکا خواسته است به کردهای سوریه کمک کند به یک منطقه خودمختار مورد پذیرش جامعه سوریه و بین الملل تبدیل شوند.

به گزارش کردپرس، آلدار خلیل، مسئول روابط دیپلماتیک جنبش جامعه دموکراتیک یا TEV DEM، چتر سیاسی احزاب چپ کرد سوریه از جمله حزب کردی اتحاد دموکراتیک یا pyd در یادداشتی، از آمریکا و دیگر کشورهای غربی خواسته است به کردهای سوریه کمک کنند منظقه شمال و شمال شرق سوریه را که هم اکنون تحت کنترل آنهاست به منطقه ای خودمختار که مورد پذیرش سوریه و جامعه بین الملل باشد تبدیل کنند.

وی در این یادداشت خود که در پایگاه خبری اچ اس آمریکا منتشر شده، به غرب یادآوری کرده است که نیروهای کرد به نیابت از آنها با داعش مبارزه کرده و هزاران تن از فرزندان خود را در این مبارزه با تروریسم از دست داده اند.

آلدار خلیل تاکید کرده است که مذاکرات سوری-سوری چیزی است که کردها بر آن به شدت تاکید دارند و برای مذاکره با دولت مرکزی اشتیاق دارند اما مذاکرات کردها با دولت مرکزی نباید بر اساس همان ساختار قبل از بحران سوریه باشد بلکه باید بر اساس گذار سیاسی و ایجاد تغییر در این کشور صورت بگیرد.

آلدار خلیل تاکید کرده است که کردهای سوریه و یا مختصرا روژاوا به دنبال تجزیه سوریه و جدا شدن از این کشور نبوده و نیستند.

وی از این که غرب از حضور کردها و یا به عبارت بهتر اداره خودگردان کردی در شمال سوریه در مذاکرات صلح سوریه حمایت نکرده انتقاد کرده است.

این مقام کرد سوریه تاکید کرده است باید آمریکا و غرب به ایجاد منطقه خودمختار در شمال سوریه و در چارچوب مرزهای کنونی سوریه کمک کنند و از این که این نهاد خودمختار مورد پذیرش سوریها و جامعه بین الملل قرار گیرد پشتیبانی کنند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 107449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha