نگرانی اعراب و ترکمان کرکوک از اقدام عبدالمهدی در واگذاری مناصب مهم به کردها

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رهبر جبهه ترکمانی عراق از تشکیل کمیته مشترک گروه های ترکمان خبر داد تا وضعیت امنیتی کرکوک و آن چه امتیازهای داده شده از سوی نخست وزیر در این استان خواند را بررسی کند.

به گزارش کردپرس، ارشد صالحی، رهبر جبهه ترکمانی عراق امروز (دوشنبه) در گفت و گو با بغداد الیوم در رابطه با استان نفت خیز و مورد مناقشه کرکوک در شمال این کشور اظهار داشت: گروه های ترکمان توافق کردند برای بررسی و ارزیابی وضعیت امنیتی کرکوک و امتیازات داده شده از سوی دفتر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و وزارت کشور به سرویس های امنیتی استان از طریق واگذاری مناصب فرمانده پلیس به کردها و فرمانده عملیات مشترک به اعراب، یک کمیته مشترک را تشکیل دهند.

صالحی در این باره افزود: منصب معاون فرمانده عملیات مشترک سهم ترکمان است با این حال فعالیت های مشکوکی برای تسلط بر این منصب در جریان است و دفتر نخست وزیر نیز به وعده های خود عمل نکرد.

رهبر جبهه ترکمانی ضمن اعلام این که گروه های ترکمان نزد دفتر نخست وزیر عراق دست به کار شده و خواهان دیدار عبدالمهدی شدند جایی که امیدوارند این مسئله هفته آینده نهایی شود، از نخست وزیر، رئیس ستاد مشترک ارتش و فرمانده عملیات مشترک درخواست کرد که از کنار گذاشتن و دور ساختن ترکمان از پرونده امنیتی استان کرکوک برحذر باشند.

صالحی در پایان نیز در اشاره به دو حزب اصلی اقلیم کردستان یعنی حزب دمکرات کردستان (پارتی) و اتحادیه میهنی کردستان (یه‌کێتی) تصریح کرد: فعالیت هایی در راستای اقدام بغداد در واگذاری برخی مناصب و سمت های مهم کرکوک به دو حزب کُرد در جریان است که این مسئله خطرناک می باشد و قومیت های عرب و ترکمان را نگران می کند.

کد خبر 107447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha