پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» در بوکان راه اندازی شد

سرويس آذربايجان غربي - فرمانده انتظامی بوکان گفت: برای جلوگیری از خطرات ناشی از مواد محترقه پویش "نه به چهارشنبه سوری خطرناک" با مشارکت نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و آتش نشانی در این شهرستان راه اندازی شد.

سرهنگ مجید محبعلی در گفت و گو با خبرنگاركردپرس، افزود: نیروی انتظامی همیشه در کنار خانواده‌ها بوده و برابر قانون با کسانی که آرامش و آسایش مردم را سلب کنند، برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.
وی اظهار داشت: در روزهای پایانی سال پلیس نه تنها مخالف شادی مردم نیست، بلکه همراه و هماهنگ با اقشار مختلف مردم در شادی و نشاط آنان سهیم خواهد بود و در کنار آن با اخلالگران نظم عمومی نیز برخورد خواهد شد.
سرهنگ محبعلی با بیان اینکه بر اساس آمار‌های موجود سوختگی جزو 10 عامل مرگ و میر در کشور است و چهارشنبه سوری سهم بزرگی در این سوختگی‌ها دارد، بیان کرد: شب چهارشنبه‌ای که سنتی از نیاکان است و فلسفه آیین شدنش هیچ ربطی به عمق حوادثی که در این روز اتفاق می‌افتد ندارد و خانواده ها باید به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند.
فرمانده انتظامی بوکان اضافه کرد: با توجه به نزدیکی چهارشنبه آخر سال و به منظور جلوگیری از حوادثی از قبیل آتش سوزی، خسارت‌های جانی و مالی، تقاضا می‌شود مراتب قانونی و شرعی را رعایت و از استفاده مواد محترقه و آتش زا خودداری گردد و در صورت مشاهده، مراتب را سریعاً به پلیس 110 اطلاع رسانی کنند.
به گزارش كردپرس، هرساله در چهارشنبه آخر سال تعداد زیادی از شهروندان بر اثر مواد محترقه آتش زا مجروع، دچار نقص عضو و یا مرگ می شوند در این میان آذربایجان غربی جزی 10استانی است که دارای بیشترین خسارت جانی و مالی مواد محترقه آتش زا است.

کد خبر 107010

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha