تکذیب افزایش نیروهای آمریکایی در عراق و استقرار آنها در مرز سوریه

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک منبع در فرماندهی عملیات مشترک عراق ورود شمار دیگری از نیروهای آمریکایی به خاک این کشور و استقرار آنها در مرز مشترک با سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش کردپرس، یک منبع در فرماندهی عملیات مشترک عراق صبح امروز (دوشنبه) در گفت و گو با الفرات نیوز تاکید کرد که گزارش حاکی از ورود شمار بیشتری از نیروهای آمریکایی به خاک این کشور و استقرار آنها در مرز مشترک با سوریه، بی پایه و اساس است.

منبع مذکور که نام وی فاش نشده، در این باره اظهار داشت: اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه های مغرض عاری از صحت است و هدف از آن نیز وارد ساختن عراق به درگیری های جانبی میان کشورهای همسایه است.

این منبع همچنین تصریح کرد: ورود و فعالیت نیروهای آمریکایی و هواپیماهای ائتلاف بین المللی از طریق هماهنگی با فرماندهی عملیات مشترک عراق انجام می شود و تحرک آنها نیز مشروط و از پیش اعلام شده بر اساس طرح های نظامی با هدف نابودی عناصر تروریستی باقی مانده می باشد.

این در حالی است که پیشتر وبسایت اطلاعاتی نظامی "دبکا فایل" رژیم صهیونیستی در گزارشی مدعی شده بود که آمریکا نیروهای نظامی بیشتری را از طریق سرزمین های اشغالی و خاک اردن، به عراق فرستاده و این نیروها با استقرار در نزدیکی مرز سوریه، آماده حمله به گردان های حزب الله و عصائب اهل حق به عنوان نیروهای نزدیک به ایران هستند.

در گزارش وبسایت مذکور در این باره آمده بود: نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه خلیج فارس و جنوب اروپا به ویژه نیروهایی که در پایگاه های نظامی موجود در رومانی و بلغارستان حضور دارند، برای حرکت به سوی عراق در آمادگی کامل به سر می برند تا با نیروها و عناصر وابسته به ایران در مرزهای مشترک عراق و سوریه مقابله کنند.

کد خبر 107000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha