ارزیابی اشتباه ترامپ از روند نابودی داعش در سوریه

سرویس جهان- در حالی که دونالد ترامپ چند هفته پیش از خبر خوش روز بعدش درباره نابودی داعش در شرق سوریه خبر می داد مقامات زیر دست وی اکنون معتقدند چند هفته آینده هم برای اعلام شکست داعش در سوریه زمان لازم است.

به گزارش کردپرس، در حالی که بیش از دو هفته از اظهارات دونالد ترامپ درباره شکست 100 درصدی داعش می گذرد، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یکی از مقامات دولت ترامپ نوشت ممکن است روند نابودی داعش در شرق سوریه حدود سه هفته دیگر نیز طول بکشد.

مقامات کرد سوریه پس از گذشته چندین ماه از آغاز عملیات برای آزادسازی منطقه شرق دیرالزور به آسوشیتدپس گفته اند کند شدن روند عملیات به دلیل حفظ جان غیرنظامیانی است که در شهر باغوز و تحت کنترل داعش سکونت داشتند اما نشریه آیریش تایمز گزارش داد غیر از غیرنظامیانی که داعش در طی جنگ در عراق و سویه به اسارت گرفته است، همه آنهایی که داعش از شهر باغوز خارج کرده و اکنون در کمپ تحت کنترل کردها نگاهداری می شوند پیروان داعش هستند و خطر بالقوه محسوب می شوند.

اصرار ترامپ بر شکست 100 درصدی داعش بویژه در سوریه در حالی است که تقریبا هیچ کدام از مقامات نزدیک به وی چنین نظری ندارند.

تلویزیون ووکس به نقل از گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و وزارت دفاع این کشور گزارش داد داعش هنوز 17000 نیروی جنگجو در سوریه دارد و تعداد جنگجویان فعلی این گروه ترویستی در عراق و سوریه به بیش از 30000 نفر می رسد.

روزنامه واشنگتن پست هم به نقل از جان بولتن، مشاور ارشد امنیتی ترامپ نوشت هنوز هم فعالیت داعش تهدیدی جدی محسوب می شود.

جوزف وتل، رییس ستاد مرکزی ارتش آمریکا هم هفته گذشته گفته بود هنوز خیلی زود است فکر کنیم که تهدید داعش رفع شده است.

فرماندهان کرد سوریه در منطقه باغوز به آسوشیتدپرس گفته اند مبارزه برای بازپس گرفتن این منطقه از داعش چند روزی طول خواهد کشید.

ماکس آبرامز، تحلیل گر مسائل تروریسم ماه گذشته درباره اظهارنظرها درباره پایان داعش از سوی ترامپ به خبرگزاری کردپرس گفت: داعش بر اثر حملات به این گروه در عراق و سوریه با مشکل روبه رو شده است اما این گروه توانایی تغییر تاکتیک را داشته و می تواند به صورتی دیگر به حملات خود ادامه دهد.

کد خبرنگار:40101

کد خبر 106997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha