گزارش کردپرس از تور خبرنگاران با شهردار و شورای شهر ایلام

سرویس ایلام - به دعوت شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام در تور خبرنگاران استان جهت بازدید از طرح‌های در حال اجرای شهرداری، به چند پروژه مهم سرکشی کردم.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در ابتدا به بلوار خبرنگار رفتیم و با کاشت نمادین چند نهال توسط پیشکسوتان رسانه و شهردار ایلام در جشن کاشت صد هزارمین نهال توسط مهدی نظری، مرد درختی ایران شرکت کردیم.

دکتر طالب صادقیان، شهردار ایلام در آن‌جا خبر از کاشت 16 هزار نهال و 10 هزار گل در فضای شهر ایلام طی هفته درختکاری داد.

بلوار پژوهش و بازدید از فاز دوم پارک خطی این بلوار پروژه دیگری بود که به دیدنش رفتیم؛ پروژه‌ای که به گفته صادقیان در سه فاز اجرا می‌شود و هم‌اکنون فاز 2 آن در پایین دست پارک شامل سکوهای نشیمن، فضای سبز، کافی شاپ، آلاچیق و غیره قرار است در روزهای باقیمانده سال 97 تمام و افتتاح شود و مسیر پیاده‌روی شهروندان را ارتقا بدهد.

شهردار در مورد فاز سوم که شامل یک هتل کوچک و چند رستوران و کافی شاپ و غیره است توضیح داد: فاز سوم پارک خطی پژوهش به یک اعتبار 50 میلیارد ریالی نیاز دارد لذا این بخش مشارکت بخش خصوصی را می‌طلبد.

وی در پاسخ به این سؤال افکار عمومی که چرا فط یک سمت بلوار پژوهش تبدیل به پارک شده و طرف دیگر کاری روی آن نمی‌شود، به خبرنگاران گفت: ما از خدا می‌خواهیم که بتوانیم آن طرف بلوار را هم آماده‌سازی کنیم ولی مشکل اینجاست که طرف مقابل مالک خصوصی دارد و باید آن‌ها پای کار بیاید و در عین حالی که ما طبق قانون 150 متر حرم فضای سبز می‌توانیم از آن‌ها بگیریم ولی رایزنی کرده‌ایم که مالکان 20 متر را در اختیاز شهرداری بگذارند تا آن را تبدیل به مسیر پیاده روی برای مردم کند.

سازه بتون آرمه سیل بند میدان میلاد یکی دیگر از 28 پروژه عمرانی است که شهرداری آن‌ها را در سال اخیر دست گرفته؛ پروژه‌ای که 200 متر در فاز اول با اعتبار 2 و نیم میلیارد تومن است. سیل بند بتون آرمه نسل جدیدی از سیل بند در ایلام است و در گذشته سیل بندهای شهر سنگی بودند.

شهردار ایلام در مورد این سیل بند و اینده اش توضیح داد: به خاطر ناکارآمدی سیل بندهای سنگی در سیل‌های بحران ساز سال‌های گذشته در ایلام، بر آن شدیم که این سیل بند مهم را با بتون مسلح بسازیم که پس از بهره برداری به یک پارک خطی زیبا تبدیل می شود که انتهایش در بالا به کمربندی و در پایین متصل به باغ موزه دفاع مقدس شده و با پارک معلم ادغام می‌گردد.

اما تقاطع غیرهمسطح رسالت ایلام که یکی از چالش‌برانگیزترین طرح‌های عمرانی شهرداری است، مقصد دیگر تور خبرنگاران بود. این طرح که در اردیبهشت 97 با وجود مقاومت زیاد مغازه داران اطراف چهارراه رسالت ایلام کلید خورد، امروز به پیشرفت 73 درصدی رسیده است و شهردار ایلام قول داد که پس از بهره برداری در نیمسال اول 98، آن را در هفته دولت آینده رسماً افتتاح کند.

پس از بازدید از سایر طرحهای مهم شهرداری مانند پیاده راه خیابان طالقانی، به هتل زاگرس رفتیم و در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با اعضای شورای شهر و شهردار ایلام شرکت کردم. شهردار ایلام در این نشست گفت: 28 طرح عمران شهری توسط شهرداری و شورای شهر ایلام با 350 میلیارد ریال در حال اجرا بوده و یا به اتمام رسیده است.

صادقیان اظهار داشت: با اتمام این طرح ها چهره ایلام تغییر می کند و مهمترین هدف شهرداری در اجرای بیشتر این طرح ها انسان محور بودن پروژه ها به جای ماشین محور بودن آنها است.

شهردار ایلام از کاشت 16 هزار نهال و 10 هزار جعبه گل در نقاط مختلف ایلام در هفته منابع طبیعی خبر داد و در مورد توسعه فضای سبز نیز گفت: از یک سال گذشته تاکنون 200 هزار متر مربع در 37 پارک محله ای به مقدار سرانه یک متر افزایش یافته و در صدد افزایش میزان فضای سبز ایلام در چهار سال آینده به استاندارد های کشور نزدیک شود.

کد خبر 106812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha