اربیل: کودکان داعشی قربانی هستند نه متهم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسئول پاسخگویی به گزارشات بین المللی در دولت اقلیم کردستان، در پاسخ به گزارش سازمان های حقوق بشری در مورد زندانیان داعش، گفت که اربیل کودکان داعشی را قربانی این گروه میداند و با آنان به عنوان متهم رفتار نمی کند.

به گزارش کردپرس، دیندار زیباری در پاسخ به گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر که نهادهای امنیتی اقلیم کردستان را به نقض حقوق کودکان دستگیر شده داعشی متهم کرده است، ضمن اشاره به اینکه اربیل گزارش های بین المللی را جدی می شمارد؛ اعلام کرد که دولت اقلیم و نهادهای امنیتی و قضائی آن، کودکان و افراد کمتر از 18 سال را به عنوان قربانی داعش به شمار آورده و با آنان به عنوان متهم رفتار نمی کند.

مسئول پاسخگویی به گزارشات بین المللی در دولت اقلیم کردستان، سازمان های حقوق بشری و دیدبان حقوق بشر را متهم ساخت که گزارش خود را بدون مدارک و مستدات معتبر و بدون بازدید از محل نگه داری کودکان داعش در اقلیم تهیه کرده و به همین دلیل این گزارش از اعتبار کافی برخوردار نیست.

وی تأکید کرد که هیچ فردی در اقلیم بدون مدارک معتبر و حکم دادگاه دستگیر نشده و تمامت دستگیر شدگان از حقوق قانونی و حق داشتن وکیل برخوردار هستند.

همچنین گفت که برخی از متهمین به ترور در اقلیم پس از اثبات بی گناهی آزاد شده 26 تن از زنان به اتهام دست داشتن در اعمال تروریستی و 50 تن از افراد کمتر از 18 سال به نسبت اتهامات خود با احکام دادگاه مواجه شده و مجازات شده اند.

در گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر با اشاره به اینکه 1 هزار و 500 کودک داعشی در عراق و اقلیم کردستان زندانی هستند، ادعا شده بود که حقوق این دستگیر شدگان نقض می شود.

کد خبر 106796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha