پیشرفت مسکن مهر مناطق زلزله زده رضایت بخش نیست

سرویس کرمانشاه - استاندار کرمانشاه از پیشرفت تعمیرات و مقاوم سازی مسکن مهر شهر زلزله زده سرپل ذهاب ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ هوشنگ بازوند در جلسه ستاد بازسازی استان کرمانشاه كه با حضور اعضا در محل سالن تدبیر استانداری برگزار شد، خواستار تعیین تکلیف متولی واحدهای مسکن مهر مناطق زلزله زده به خصوص سرپل ذهاب شد و گفت: باید مشخص شود که متولی ساخت اتمام این واحدها بنیاد مسکن و يا راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی 20 میلیارد تومان اعتبار برای مسکن مهر سرپل ذهاب به اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه واریز کرده است، گفت: براساس دستورالعمل، راه و شهرسازی باید متولی انجام کار در مسکن مهر سرپل ذهاب باشد.

هوشنگ بازوند گفت: بعد از سالگرد زلزله 21 آبان 96 و برگزاری جلسه ای با حضور رئیس جمهور در تهران و تاکید دکتر روحانی مبنی بر تسریع در روند بازسازی و به ویژه مسکن مهر سرپل ذهاب شاهد شتاب در اجرای این پروژه هستیم.

وی افزود: اکنون کارگاه بازسازی این پروژه فعال است و از بنیاد مسکن و راه شهرسازی می خواهیم هرچه سریعتر متولی امر را مشخص کند و سرعت اجرای پروژه را بالا ببرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه همه افرادی که قبل از وقوع زلزله 21 آبان سال 96 اقدام به دریافت وام کرده اند چه خسارت دیده و یا خسارت ندیده باشند وام آنها تا سقف 50 میلیون تومان به مدت 2 سال امهال شده است.

وی افزود: کسانی هم که وام بالای 50 میلیون تومان در مناطق زلزله زده دریافت کرده اند در صورت تایید بنیاد مسکن مبنی بر خسارت دیدن در اثر زلزله، وام آنها امهال می شود.

بازوند با اشاره به اینکه از طرف بانک مرکزی به مالک هر خودرو که در مناطق زلزله زده دچار خسارت شده است، پنج میلیون تومان پرداخت می شود، گفت: سقف این وام پنج میلیون تومان است و بسته به میزان خسارت مالکان می توانند تا این سقف وام دریافت کنند.

کد خبر 106785

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha