بازگشت به مدیریت جهادی برای حل مشکلات کشور

سرویس ایلام – نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و عنوان کرد: بایستی بازگشت به روحیه و توان داخلی و مدیریت جهادی در حل مشکلات کشور مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس به نقل از خانه ملت، شادمهر کاظم زاده در در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه من نگران فقر بر امتم نیست، اما از سوء مدیریت بر آنان می ترسم، گفت: مقام معظم رهبری بارها نوید داده اند که هیچ مشکل لاینحلی در کشور وجود ندارد، اما باید برای این مهم تقویت مدیریت، افزایش تدبیر، بازگشت به روحیه و توان داخلی و مدیریت جهادی در حل مشکلات مدنظر قرار گیرد.

کاظم زاده با بیان اینکه تمام استان ایلام در زمان جنگ تحمیلی درگیر جنگ بود، ادامه داد: تمام ایلام به مثابه یک خاکریز 400 کیلومتری در عمق 50 کیلومتر هر چه داشت در دفاع از کیان میهن اسلامی تقدیم کرد و هم آن زمان و هم اکنون از چرخ توسعه کشور عقب مانده و بارها مورد هجوم حملات زمینی و هوایی دشمن تا دندان مسلح آن روز قرار گرفته است، اما این چه اجحافی بوده که شهرستان های آبدانان، دره شهر و بدره علی رغم وجود مستندات جزو مناطق جنگی و دفاع عملیاتی به حساب نمی آیند و مردم، فرهنگیان و کارمندان از مزایای ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه بهره مند نمی شوند. البته باید پرسید برای تمام استان های جنگی در راستای این ماده از برنامه ششم توسعه، در بودجه سال 98 چه تدبیری اندیشیده شده است؟

وی تاکید کرد: از ستاد نیروهای مسلح و تمامی دلسوزان می خواهم که تمامی استان ایلام به ویژه شهرستان های آبدانان، دره شهر و بدره را جزو مناطق جنگی همانند دوران جنگ تحمیلی به حساب آورده و از پایمال کردن حقوق این مردم جلوگیری کنند.

رهاسازی بی برنامه آب سد سیمره و خسارت به کشاورزان

این نماینده مردم در مجلس دهم در تذکری به وزیر نیرو افزود: این چه مدیریت در بهره برداری از سد سیمره است که کشاورزان مظلوم پایین دست این سد در شهرستان دره شهر بارها با رهاسازی بی برنامه و سیل آسای آب این سد هر روز و هر فصل شاهد تخریب زمین های کشاورزی، زیستگاه های پمپاژ آب و مایملک خود هستند، لذا باید تدبیری اندیشیده شود یا حداقل خسارت این عزیزان پرداخت شود.

وی از وزرای جهاد کشاورزی و نیرو درخواست کرد تا دشت های شهرستان بدره را دریابند و از مهاجرت مردم این دشت ها جلوگیری کرده و تکمیل پروژه های پمپاژ آب و تخصیص آب در این مناطق را تسریع کنند.

کاظم زاده با طرح سوالی مبنی بر اینکه سد تنظیمی پایین دست سیمره علی رغم اینکه مطالعات آن تمام شده، چرا در پایین دست این سد احداث نمی شود؟، بیان کرد: وزیر نیرو چرا پروژه تملبه ذخیره سیمره را علی رغم هزینه بالای یک هزار میلیارد ریالی به نرخ سال 90 همچنان رها کرده است؟

لزوم تکمیل زیرساخت های جاده ای و حمل و نقل به ویژه راه آهن اندیمشک- دهلران و مهران

وی از وزیر کشور و هیات دولت به دلیل موافقت با ارتقای دهستان دشت عباس به بخش دشت عباس که یک مطالبه بحق مردمی بوده تشکر کرد و افزود: از وزیر راه و شهرسازی درخواست می شود که با تکمیل زیرساخت های جاده ای و حمل و نقل به ویژه راه آهن اندیمشک- دهلران و مهران و احداث باند دوم راه های دره شهر به پلدختر و دهلران به اندیمشک موافقت کرده و با اولویت قرار دادن این محورها به توسعه این منطقه از کشور کمک کند، چرا که علی رغم وجود پیمانکار در این پروژه ها به ویژه باند دوم راه های دره شهر به پلدختر و دهلران به اندیمشک، مردم شاهد پیشرفت فیزیکی این دو پروژه نیستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از وزرای امور خارجه و کشور درخواست کرد که مساعدت لازم را در جهت فعالسازی بازارچه ها و برقراری گذر زمینی به ویژه در ایام اربعین انجام دهند و ادامه داد: عدم تمکین بانک ها به مصوبه دولت و عدم پرداخت وام ازدواج جوانان در شهرستان های حوزه انتخابیه بنده چه معنایی دارد؟

شهرداری های کوچک کشور نتوانستند حقوق کارکنان خود را پرداخت کنند

وی اظهار داشت: تعطیلی اندک بنگاه های تولیدی از جمله مرغداری های منطقه، سردخانه صنعتی دره شهر، کارخانه سیمان دهلران، کشتارگاه صنعتی مرغ آبدانان و عدم شروع فعالیت جدی سد ورگر آبدانان سبب نگرانی مردم شده است.

کاظم زاده با بیان اینکه شهرداری های حوزه انتخابیه بنده همانند بسیاری از شهرداری های کوچک کشور نتوانستند حقوق کارکنان خود را پرداخت کنند، افزود: مجلس و دولت باید اقدام عاجلی برای کمک به شهرداری های کوچک انجام دهند و از هیات دولت می خواهم که در استقرار کامل شهرستان های جدید به ویژه بدره، ملکشاهی و بخش های جدید اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی از وزیر نفت به دلیل انعقاد قراردادهای داخلی و خارجی در توسعه میادین آبان، پایدار غرب، دالپری و دانان تشکر کرده و تصریح کرد: مردم بی صبرانه منتظر شروع فعالیت این شرکت ها و اشتغال شرکت ها و نیروهای بومی در منطقه بوده و با توجه به اینکه نیروهای جوان این منطقه منتظر فرصت اشتغال هستند، ضروری است که از نیروهای بومی در دیگر میادین نفتی حوزه انتخابیه بنده استفاده شود و توسعه میادین نفتی و گازی حوزه انتخابیه بنده در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 106759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha