مصمم هستیم در سفر قریب‌الوقوع روحانی به عراق، مسائل راهبردی را حل‌وفصل کنیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر عراق از سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری ایران به این کشور خبر داده و تاکید کرد که برای حل و فصل مسائل راهبردی میان دو کشور مصمم هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از بغداد الیوم، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق شامگاه امروز (سه شنبه) در کنفرانس خبری هفتگی خود پس از برگزاری جلسه هیئت دولت اعلام کرد که حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به زودی به این کشور سفر می کند.

نخست وزیر عراق در این باره همچنین تاکید کرد که مصمم هستند در جریان سفر قریب الوقوع روحانی، مسائل راهبردی میان دو کشور را حل و فصل کنند.

عبدالمهدی ضمن تاکید بر این که تروریست های داعش در سوریه در محاصره به سر می برند و به همین دلیل نیز در تلاش هستند از هر گونه شکافی استفاده کنند با این حال اجازه چنین کاری را به آنها نخواهند داد، اظهار داشت: دولت عراق با خانواده های عناصر داعش در سوریه به صورت محتاطانه و در راستای تضمین امنیت کشور برخورد می کند.

نخست وزیر عراق در این باره افزود: دولت تلاش می کند میان خانواده های تحت محاصره و خانواده های عناصر داعشی دارای تابعیت عراقی در سوریه فرق بگذارد و برای حفظ امنیت کشور نیز مصمم است از هر گونه نفوذ تروریست های داعش به جامعه جلوگیری کند.

عبدالمهدی همچنین از وجود دعوتنامه های متقابل برای سفرهای رسمی مسئولان عراقی و مصری به کشور دیگر خبر داده و در رابطه با حضور نظامی آمریکا در خاک کشورش نیز بار دیگر تاکید کرد: نیروهای خارجی در عراق اندک هستند و وظیفه آنها نیز تنها در آموزش نظامی و مبارزه با داعش خلاصه می شود.

نخست وزیر عراق ضمن اعلام این که شورای مبارزه با فساد اقدامات خود را آغاز کرده و به دنبال مشارکت سازمان های جامعه مدنی برای پشتیبانی از شورا هستند، خاطر نشان ساخت که ذخایر آبی کشورش زیاد است و به همین دلیل نیز فصل کشاورزی حاصلخیزی پیش بینی می کند.

کد خبر 106255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha