آمریکا استراتژی مشخصی در سوریه ندارد

سرویس ترکیه - مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با اشاره به روند خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت: بعد از تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از سوریه تفکرات و مواضع مختلفی در این کشور مطرح شد که این موضوع نشان دهنده آن است که آمریکا استراتژی خاصی در سوریه ندارد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه هابرترک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که در میتینگ مشترک آک پارتی – حزب حرکت ملی ترکیه در آنکارا سخنرانی می کرد در اظهاراتی با اشاره به تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از سوریه و مذاکرات ترکیه – آمریکا با محوریت این مسئله گفت: بعد از تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از سوریه، کارگروه همکاری را در واشنگتن به وجود آوردیم. به همراه مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تصمیم به تأسیس یک نیروی مشترک گرفتیم. دومین جلسه این کارگروه نیز در آنکارا تشکیل خواهد شد. این کارگروه تنها به عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه متمرکز نشده است. عمل کردن به نقشه راه منبج و دیگر مسائل مشترک نیز در این کارگروه به بحث گذاشته می شود.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: بعد از تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از سوریه تفکرات و مواضع مختلفی در این کشور مطرح شد که این موضوع نشان دهنده آن است که آمریکا استراتژی خاصی در خصوص سوریه ندارد. ما تلاش کردیم تا در این خصوص کمک حال آنان باشیم. ولی در این باره نیز باید تفکراتمان در یک راستا قرار بگیرد، چه در خصوص مسئله تأسیس منطقه امن در شمال سوریه و چه در خصوص دیگر موارد. کارگروه همکاری نیز با این هدف به وجود آمده است.

چاووش اوغلو در خصوص توافقنامه خرید سامانه دفاع موشکی S-400 از روسیه نیز گفت: این یک موضوع تمام شده است. S-400 خریداری شده و تمام شده است. جمهوری ترکیه هیچ زمانی از حرفی که زده است برنگشته است. از این به بعد تنها روند تحویل سامانه مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد. به غیر از زمان تحویل سامانه در خصوص دیگر جزئیات این توافقنامه نیازی به سخن گفتن نیست. اظهاراتی که از طرف های دیگر نیز صورت می گیرد ما را ملزم نخواهد کرد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 106250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha