کلاه میلیونی بر سر تیم فوتبال موکریان مهاباد !

سرویس آذربایجان غربی- مربی تیم فوتبال موکریان مهاباد گفت: هنگام خرید امتیاز تیم موکریان از میزان بدهی میلیونی آن اطلاع نداشتیم و هیات فوتبال استان هم در این زمینه شفاف سازی نمی کند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، مهر ماه سالجاری امتیاز یک تیم فوتبال در مرحله دوم لیگ دسته سوم کشور از استان برای مهاباد خریداری شد و این تیم تنها دو ماه فرصت داشت تا وارد مسابقات لیگ دسته سوم کشوری شود.

خرید امتیاز این تیم با وجود دو تیم شهر مهاباد در لیگ استانی انتقاداتی را از سوی جامعه فوتبال این شهر در پی داشت. آنها عقیده داشتند که بدون تقویت پایه های ورزشی در یک شهرستان، هیچگاه نمی توان تیمی را در رده ی بزرگسالان با موفقیت مشاهده کرد.

اما حامیان تیم موکریان معتقد بودند که تیم های حاضر در لیگ استانی به عنوان پایه های تقویتی تیم لیگ دسته سومی کشور عمل خواهند کرد و وجود یک تیم لیگ دسته سومی برای سابقه فوتبال مهاباد ضروری است.

تیمی که در سال 95 امتیاز خرید آن به قیمت 150 میلیون تومان از تبریز بر سر زبان ها افتاد، اما بعدها مشخص شد که در آخرین لحظات تیم تبریز از فروش پشیمان شده است. تا اینکه امسال امتیاز تیم شهرداری ارومیه در مرحله دوم لیگ دسته کشوری برای مهاباد و به نام تیم (موکریان مهاباد) خریداری شد. اما این خرید هم بی حاشیه نبود.

از تیم خریداری شده، 27 میلیون تومان بدهی به موکریان مهاباد ارث رسید

مربی تیم موکریان با اشاره به آغاز نیم فصل لیگ و عدم توانایی تیم برای جذب بازیکنان جدید، به خبرنگار کردپرس گفت: به دلیل بدهی تیم مکریان به فدراسیون فوتبال سایت نقل و انتقالات برای این تیم از سوی فدراسیون فوتبال محدود شده و امکان نقل و انتقال بازیکنان وجود ندارد.

وی افزود: امتیاز تیم مکریان از شهرداری ارومیه خریداری شد. در زمان عقد قرارداد تیم شهرداری ارومیه از میزان بدهی تیمش به فدراسیون فوتبال اطلاع نداد و ما پس از خرید تیم متوجه شدیم که این تیم ۲۷ میلیون تومان به فدراسیون بدهکار است و در حال حاضر ما موظف به پرداخت این میزان از بدهی هستیم.

مربی تیم ادامه داد: از لحاظ حقوقی این قضیه را پیگیری می کنیم تا بتوانیم به نتیجه برسیم اما به دلیل اینکه سایت نقل و انتقال بازیکنان در فدراسیون فوتبال برای ما باز شود مجبور هستیم تا مبلغی از این بدهی را پرداخت کنیم در غیر این صورت از بازی آینده تیم مکریان جلوگیری خواهد شد.

هیات فوتبال قصد شفاف سازی ندارد

ابراهیم آذر گفت: ضمن احترامی که برای هیات فوتبال استان آذربایجان غربی قائلم اما آنها قصد شفاف‌سازی در این خصوص را ندارند زیرا در ابتدا به ما می‌گفتند که این تیم به غیر از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مبلغ دیگری بدهکار نیست در حالی که پس از مراجعه ما به فدراسیون فوتبال مبلغ اصلی بدهی به میزان ۲۷ میلیون تومان آشکار شد.

وی افزود: تیم موکریان مهاباد در نظر دارد تا فردا هشتم اسفند ماه حداقل مبلغی را به حساب فدراسیون فوتبال کشور واریز کند تا از بازی تیم در روز شنبه هفته آینده ممانعت به عمل نیاورند. زیرا تا زمانی که بدهی و یا بخشی از آن را پرداخت نکنیم تیم نه می تواند بازی خود را انجام دهند و نه می تواند بازیکنی را جذب کند.

بازیکنان تیم موکریان مهاباد اعتصاب نکرده اند

ابراهیم آذر گفت: پس از بازی با تیم تازان تهران مقرر شده بود تا مبلغی به حساب بازیکنان تیم واریز شود اما این امر صورت نگرفت و بازیکنان به دلیل مشکلات مالی که دارند، از حضور در تمرینات تیم امتناع کردند.

وی ادامه داد: مقرر شده بود تا از سوی استانداری مبلغی به حساب شهرداری مهاباد واریز شده اما با توجه به روال کاری هنوز این پول به حساب شخصی تیم مکریان مهاباد واریز نشده است.

مربی تیم موکریان اظهار داشت: از بازیکنان درخواست کردیم تا به ما اعتماد کنند و آن ها باید بدانند که پس از اجرای مراحل اداری قطعا پول به حسابشان واریز خواهد شد. در حال حاضر اعتصابی در میان بازیکنان تیم وجود ندارد و تمرینات دوباره آغاز شده است و بازیکنان تنها یک روز از حضور بر سر تمرینات خودداری کرده بودند.

تیم موکریان به حمایت مالی نیاز دارد

ابراهیم آذر با اشاره به اینکه فوتبال به اسپانسرهای مالی قوی نیاز دارد، گفت: در حال حاضر فعالان اقتصادی در مهاباد تیم را از نظر مالی حمایت کرده‌اند اما این میزان کافی نیست. جناب کوروش کریمی، شروین حسن زاده، سیاوش شیخ آقایی و چندین نفر دیگر تاکنون تیم را از نظر مالی حمایت کرده‌اند اما تیمی که در سطح لیگ کشوری بازی می‌کند هزینه‌های زیادی دارد و به حمایت‌های مالی بیشتری احتیاج خواهد داشت. انتظار داریم سایر فعالان اقتصادی شهر، فرماندار و شورای محترم و اداره ورزش و جوانان نیز حمایت‌های خود را از این تیم فوتبال دریغ نکنند.

ابراهیم آذر تاکید کرد: سیاست باشگاه بر اساس تشکیل یک تیم بومی بود اما باید بدانیم که تمام تیم های هم گروه ما دارای بازیکنان غیربومی هستند چرا که تنها اتکا به بازیکنی بومی در رقابت‌های سطح لیگ کشوری پاسخگو نخواهد بود.

وی افزود: در فصل نقل و انتقالات در نظر داشتیم که بازیکنان خوبی را به تیم جذب کنیم اما این امر محقق نشد و اتکای تیم بیشتر به نیروهای بومی و جوانان شهرمان بود. شاید امسال موفق به کسب نتایج درخشانی نباشیم، اما به هر حال تشکیل یک تیم جوان در مرحله دوم لیگ دسته سه فوتبال کشور امتیازی خواهد بود که می‌تواند در سال‌های آتی با تقویت تیم قطعاً نتایج بهتری کسب کند.

مربی تیم موکریان با اشاره به خیل عظیم هواداران فوتبال در مهاباد گفت: امیدواریم که در نیم فصل دوم بتوانیم پاسخ محبت های مردمی را با کسب نتایج خوب بدهیم.

رخ چکا به دلیل عدم توافق مالی از تیم جدا شد / تیم اکنون سرمربی ندارد

ابراهیم آذر با اشاره به نتایج ضعیف تیم اظهار داشت: مسائل و مشکلات مالی تا حدود زیادی باعث تخریب روحیه بازیکنان شد، از سوی دیگر بد شانسی هایی که در زمین بازی نصیب تیم می شد عاملی برای تساوی ها و شکست های پی در پی این تیم بود.

وی ادامه داد: پس از کسب نتایج ضعیف تصمیم به تغییر مربی تیم گرفته شد آقای ابراهیم آذر با توجه به مشکلات کاری که داشت از تیم کناره‌گیری کرد و جناب رخ چکا به ترکیب تیم اضافه شدند، البته با این مربی قرارداد بسته نشد و تنها دو بازی تیم را همراهی کرد و سپس به دلیل عدم توافقات مالی از تیم جدا شدند.

وی ادامه داد: تیم موکریان در یک گروه ۱۰ تیمی قرار دارد که از این تعداد دو تیم به لیگ دسته دو کشوری صعود خواهند کرد و 5 تیم نیز حذف خواهند شد، بنابراین رقابت‌ها بسیار حساس است به نحوی که تیم های قعر جدولی با تیم های چهارم و پنجم تنها ۸ امتیاز فاصله دارند و این امکان وجود دارد که در نیم فصل دوم بتوانیم تیم مکریان را در جدول رده بندی لیگ دسته سه کشوری بالا ببریم.

ابراهیم آذر تصریح کرد: در صورتی که امسال نتوانیم نتیجه مطلوبی کسب کنیم به مرحله اول لیگ دسته سه سقوط خواهیم کرد و باید دوباره برای حضور در مرحله دوم لیگ دسته سه تلاش کنیم ولی امیدواریم که این اتفاق برای تیم ما نیافتد.

وی میانگین سنی بالای ۳۰ سال بازیکنان این تیم را رد کرد و گفت: چنین چیزی صحت ندارد ترکیب تیم یک تیم جوان است که تنها دو بازیکن ۳۱ تا ۳۲ سال دارد اما در کل تیم جوانگرایی صورت گرفته و تیم ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان است و در حال حاضر ۴ نفر از بازیکنان امید هم در ترکیب تیم مکریان مهاباد حضور دارند و امیدها همواره پشتیبان تیم بوده اند.

مربی تیم موکریان ادامه داد: با رفتن جناب رخ چکا در حال حاضر تیم سرمربی ندارد و هیچ گونه رایزنی هم برای سرمربی جدید انجام نگرفته است اما بعد از بازی روز شنبه در این خصوص تصمیم گرفته خواهد شد.

کد خبر 106243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha