نیروی پیشمرگ و ارتش عراق برای مقابله‌ با خطرات هماهنگ هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نخست وزیر اقلیم کردستان بر وجود هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق برای مقابله‌ با خطرات تاکید کرد.

به‌ گزارش کردپرس، نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان سه‌شنبه‌ (7 اسفند) با فرانسوا اولاند وئیس جمهور پیشین فرانسه‌ در اربیل دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار که‌ با حضور قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان برگزار شد، ضمن ستودن نقش فرانسه‌ در برداشتن تحریم های سیاسی و دیپلماتیک اعمال شده‌ علیه‌ اقلیم کردستان، از کمک های متداوم فرانسه‌ به‌ اقلیم کردستان در مقاطع سخت و دشوار، قدردانی کرد.

بارزانی به‌ روابط میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق و حل و فصل برخی از اختلافات و مشکلات فی مابین اشاره‌ و بر حمایت و پشتیبانی اقلیم کردستان از دولت عادل عبدالمهدی و حل مشکلات از طریق دیالوگ تاکید کرد.

وی، درباره‌ خطر سربرآوردن دوباره‌ داعش در اقلیم کردستان و عراق، گفت: خطر سربرآوردن دوباره‌ داعش وجود دارد، هم اکنون میان نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و ارتش عراق به‌ منظور یافتن مکانیسمی برای مقابله‌ با خطرات هماهنگی وجود دارد و همزمان، اربیل و بغداد مشغول گفتگو بر سر برخی موضوعات دیگر و حل مشکلات مربوطه‌ هستند.

شایان ذکر است، فرانسو اولاند رئیس جمهور پیشین فرانسه‌ روز دوشنبه‌ و بنا به‌ دعوت مجموعه‌ رسانه‌ ای روداو برای شرکت در مراسم اهدای "جایزه‌ سالانه‌ شیفا گردی" خبرنگار کشته‌ شده‌ شبکه‌ تلویزیونی روداو وارد اربیل شد و ضمن دیدار با مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات، در مراسم مذکور حضور یافت.

فرانسه‌ در دوران ریاست جمهوری اولاند بیشترین حمایت ها را از کردها در عراق و سوریه‌ کرد و وی دو بار در کسوت ریاست جمهوری به‌ اربیل سفر کرد.

رئیس جمهور پیشین فرانسه‌ در دیدارها و سخنرانی های خود در اقلیم کردستان تاکید کرد که‌ سیاست پاریس در پشتیبانی از کردها با تغییر دولت ها در فرانسه‌ تغییر نخواهد کرد.

اولاند همچنین بارها مبارزات نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و نیروهای کرد سوریه‌ در جنگ با داعش را ستود و گفت: تصمیم ترامپ به‌ خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه‌ موجب نگرانی شده‌ است و نباید پشتیبانی ها از نیروهایی که‌ در نبرد با داعش حضور داشته‌ اند قطع شود.

کد خبر 106231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha