مثلث اختلافات اتحادیه میهنی و حزب دمکرات

سرویس عراق و اقلیم کردستان – عضو رهبری اتحادیه میهنی کردستان از وجود سه اختلاف بزرگ میان این حزب و حزب دمکرات کردستان خبر داد.

به گزارش کردپرس، آریز عبدالله یکی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد روابط حزب متبوعش با حزب دمکرات کردستان قطع نشده است.

عبدالله در گفتگو با پایگاه‌ خبری آوینه،‌ اختلافات میان اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان را این گونه برشمرد: اختلافات میان دو حزب نحوه اداره امور اقلیم کردستان، استانداری کرکوک و مسئله روابط با بغداد.

عضو رهبری اتحادیه، تصریح کرد: اگر به توافق دست نیافتیم، حزب دمکرات به تنهایی دولت جدید را تشکیل دهد.

بر اساس گزارش ها، قرار است هیئتی از حزب دمکرات کردستان با هیئتی از اتحادیه میهنی کردستان دیدار و گفتگو کند .

آریز عبدالله در رابطه با دیدار احتمالی میان دو حزب گفت: روابط اتحادیه میهنی با حزب دمکرات قطع نشده است، این دو حزب با هم اختلافاتی دارند و اختلاف ها بر سر نحوه اداره اقلیم کردستان، استاندار کرکوک و همچنین روابط با بغداد است.

وی پیش بینی کرد که اختلافات میان دو حزب حل و فصل شوند و بر سر نحوه مشارکت اتحادیه میهنی کردستان در دولت جدید اقلیم، استان کرکوک و بغداد توافق حاصل شود.

عضو رهبری اتحادیه میهنی، گزارش ها مبنی بر ملاحظه این حزب در خصوص مناصبی که قرار است در اختیار جنبش تغییر قرار بگیرد را تکذیب کرد و گفت: مناصبی که تصدی آن ها به جنبش تغییر واگذار شده است هیچ ارتباطی به اتحادیه ندارد، بحث و مناقشه اتحادیه بر سر تصدی مناصب نیست. اختلاف ما با آن ها بر سر حل مسائل کرکوک و بغداد است و امیدوارم به نتیجه ای دست یابیم، اگر هم به توافق نرسیدیم، حزب دمکرات می تواند خود، دولت را تشکیل دهد.

کد خبر 106215

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha