مهمترین تحولات روز جمعه 19/11/1397 در ترکیه

  • گزارش دانشگاه لندن: طاهر الچی را چه کسی به قتل رساند؟

دانشگاه لندن که بنا به درخواست کانون وکلای دیاربکر و انجمن حقوق بشر ترکیه تحقیقات پیشرفته ای را در خصوص حادثه ترور طاهر الچی، رئیس کانون وکلای دیاربکر ترکیه آغاز کرده بود بعد از ماه ها نتایج تجزیه و تحلیل این قتل را در گزارشی منتشر کرد.

  • معاون وزیر امور خارجه ترکیه: نقشه راه منبج یک مدل برای پایان دادن به روابط آمریکا با YPG/PYD است

سدات اونال، معاون وزیر امور خارجه ترکیه که به آمریکا سفر کرده است با شرکت در مصاحبه مطبوعاتی در واشنگتن در خصوص آخرین تحولات سوریه گفت: نقشه راه منبج یک مدل برای پایان دادن به روابط آمریکا با YPG/PYD است.

  • دادگاه حقوق بشر اروپا رسیدگی به پرونده «حوادث شهر کردنشین جزیره» را رد کرد

دادگاه حقوق بشر اروپا از رسیدگی به درخواست های صورت گرفته در خصوص مرگ 137 تن در حوادث سال های 2015 – 2016 میلادی در شهرستان کردنشین جزیره ترکیه که در اثنای عملیات های نیروهای امنیتی ترکیه به این شهر صورت گرفته بود خودداری کرد.

  • رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه: عربستان باید قاتلان خاشقجی را به ترکیه تحویل دهد

فخرالدین آلتون، رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه در اظهاراتی با اشاره به تحقیقات تیم سازمان ملل متحد در خصوص جنایت جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود در ترکیه گفت: عربستان باید قاتلان خاشقجی را به ترکیه تحویل دهد.

  • وزیر امور خارجه ترکیه: اساس عملیات نیروهای امنیتی در جنوب شرقی ترکیه جلوگیری از کشته شدن شهروندان عادی بود

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با اشاره به حکم دادگاه حقوق بشر اروپا در رد رسیدگی به پرونده حوادث 2015 – 2016 جزیره گفت: اساس عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در جنوب شرقی کشور جلوگیری از قتل انسان های عادی و ممانعت از آسیب به شهروندان بود.

  • در 93مین روز اعتصاب غذای لیلا گوون: دادگاه دستور حضور اجباری لیلا گوون در جلسه رسیدگی به پرونده اش را صادر کرد

یالچین داغ، وکیل لیلا گوون نماینده پارلمان ترکیه در اظهاراتی عنوان کرد: شعبه 6 دادگاه جزایی شانلی اورفا دستور حضور اجباری لیلا گوون در جلسه رسیدگی به پرونده اش را صادر کرده و عنوان کرده است که در صورت امتناع وی نیروهای امنیتی به زور این نماینده را که 93 روز است در اعتصاب غذا به سر می برد به دادگاه منتقل خواهند کرد.

  • کشته شدن 11 تن در ریزش ساختمان 8 طبقه در استانبول

آمار کشته های ریزش ساختمان 8 طبقه که روز چهارشنبه در منطقه کارتال استانبول فرو ریخته بود روز به روز در حال افزایش است و بر اساس آخرین اطلاعات تایید شده از وزارت کشور ترکیه به 11 تن رسیده است.

  • علی رغم رأی دیوان عالی ترکیه: حکم زندان گولسر یلدیریم نماینده سابق ماردین در پارلمان ترکیه اجرا شد

علی رغم رأی دیوان عالی ترکیه در خصوص لغو حکم 7 سال و 6 ماه زندان برای گولسر یلدیریم، نماینده سابق ماردین در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) دادگاه شعبه 3. جزایی ماردین یک بار دیگر همان حکم را صادر و لازم الاجرا اعلام کرده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 105246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha