30 میلیون متر مکعب آب سد مهاباد به دریاچه ارومیه می ریزد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از آغاز مرحله دوم رهاسازی آب از سد مخزنی مهاباد به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی 98-1397 خبر داد.

به گزارش کردپرس، کیومرث دانشجو ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه و پیرو ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران، مرحله دوم عملیات رهاسازی آب از سد مهاباد از 20 بهمن ماه سال جاری با دبی20 مترمکعب در ثانیه آغاز می شود.

وی افزود: براساس ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران رهاسازی آب از سد مهاباد تاسقف 30 میلیون متر مکعب بدون توقف ادامه خواهد یافت .

دانشجو تاکید کرد: با رهاسازی این میزان آب، مناطق پایین دست رودخانه و سد مهاباد تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و از عموم مردم و ساکنان محلی درخواست می شود ضمن رعایت دقیق نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین کشاورزان منطقه در راستای حمایت از برنامه های احیای دریاچه ارومیه از برداشت های غیر مجاز آب در طول مسیرها برای اهداف زراعی خودداری نمایند.

به گزارش کردپرس، بر اساس تصمیم مدیریت منابع آب کشور در خصوص میزان آب رهاسازی به دریاچه ارومیه در مرحله اول از سد زولای سلماس ۴۰ میلیون متر مکعب، شهر چای ارومیه ۲۰ میلیون متر مکعب، از سد شهید کاظمی بوکان 64 میلیون مترمکعب و از سد مهاباد نیز 28 میلیون متر مکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رها سازی شد.

در مرحله دوم نیز رها سازی آب از سدهای شهید کاظمی بوکان و زولای سلماس در دی وبهمن ماه سال جاری انجام گرفته بود.

کد خبر 105237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha