نگرانی اقلیم کردستان از عملیات ترکیه علیه کُردهای سوریه

سرویس جهان- مقامات نظامی و سیاسی اقلیم کردستان بیم دارند ترکیه به تمام مناطق کردنشین سوریه حمله کند و با بیرون راندن کردها سبب آواره شدن تعداد زیادی از کردها و فرار آنها به اقلیم کردستان شود.

به گزارش کردپرس، ترکیه از ماهها قبل با استقرار نیرو و تجهیزات نظامی فراوان در مرز ترکیه با سوریه، خود را مهیای حمله ای فراگیر به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه است.

مقامات سیاسی و نظامی اقلیم کردستان در مصاحبه با الجزیره انگلیسی گفت اند بیم دارند حمله احتمالی و گسترده ترکیه به مناطق کردنشین سوریه سبب آواره شدن تعداد زیادی از کردهای سوریه به اقلیم کردستان شود و آنها را به جمع 250000 آواره کنونی سوریه در اقلیم کردستان اضافه کند.

آنها معتقدند که منطقه امن مورد نظر رجب طیب اردوغان در داخل مناطق کردنشین سوریه همه مناطق تحت کنترل کردها در شرق رود فرات را در بر گرفته و در واقع منطقه جنگی محسوب می شود.

سیروان بارزانی، یکی از فرماندهان ارشد نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان نیز به الجزیره گفته است اردوغان از منطقه امن مورد نظر خود در مناطق کردنشین سوریه برای بیرون راندن کردها استفاده خواهد کرد زیرا وی در جریان عملیات عفرین در سال گذشته همین کار را کرد.

وی تاکید کرده است که «اگر نیروهای اردوغان و تررویست های وابسته به وی وارد این مناطق شوند بر سر زمین و ملک جنگ خواهند کرد؛ این یک منطقه امن نخواهد بود بلکه منطقه ای جنگی ایجاد خواهد شد».

سیروان بارزانی افزود: «حمله ترکیه به کردهای سوریه در شمال این کشور باعث خواهد شد که نیروهای کرد سوریه که متحد آمریکا هستند با دولت مرکزی سوریه وارد معامله شوند.»

وی تاکید کرد « کاملا روشن است که نیروهای کرد سوریه به سمت دمشق خواهند رفت و با بشار اسد توافق خواهند کرد.»

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 105222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha