عربستان باید قاتلان خاشقجی را به ترکیه تحویل دهد

سرویس ترکیه - فخرالدین آلتون، رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه در اظهاراتی با اشاره به تحقیقات تیم سازمان ملل متحد در خصوص جنایت جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود در ترکیه گفت: عربستان باید قاتلان خاشقجی را به ترکیه تحویل دهد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری هابر7، فخرالدین آلتون، رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه در اظهاراتی با اشاره به تحقیقات تیم سازمان ملل متحد در خصوص جنایت جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود در ترکیه گفت: عدم وجود شفافیت در خصوص جنایت خاشقجی بسیار نگران کننده است. این وضعیت به قابل اعتماد بودن مقامات سعودی آسیب می زند. مقامات سعودی باید قاتلانی را که بر اساس یک طرح جنایی خاشقجی را در ترکیه به قتل رسانده اند به ترکیه تحویل دهد.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به این موضوع که در گزارش سازمان ملل متحد بر دست داشتن مقامات دولتی عربستان سعودی در جنایت خاشقجی اشاره شده است افزود: نتایجی که تیم تحقیقات سازمان ملل از این جنایت کسب کرده است با نتایج ترکیه مشابه است. در واقع همه چیز در این خصوص واضح و آشکار است، جمال خاشقجی از سوی یک عده که از طرف برخی مقامات سعودی به کار گرفته شده بودند در کنسولگری عربستان در استانبول بسیار بی رحمانه به قتل رسیده است. قاتلین جسد مقتول را با استفاده از یک دستگاه ویژه در کوتاه ترین زمان ممکن تکه تکه کرده و با بر تن کردن لباس های او بر تن بدل خاشقجی، او را از ساختمان کنسولگری بیرون برده اند. این حادثه وحشیانه و از پیش طراحی شده هم یک جنایت علیه انسانیت بوده و هم نقض ایده آل های جهان آزاد و نظم بین المللی است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 105220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha