دادگاه حقوق بشر اروپا رسیدگی به پرونده «حوادث شهر کردنشین جزیره» را رد کرد

سرویس ترکیه - دادگاه حقوق بشر اروپا از رسیدگی به درخواست های صورت گرفته در خصوص مرگ 137 تن در حوادث سال های 2015 – 2016 میلادی در شهرستان کردنشین جزیره ترکیه که در اثنای عملیات های نیروهای امنیتی ترکیه به این شهر صورت گرفته بود خودداری کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه ینی یاشام، دادگاه حقوق بشر اروپا از رسیدگی به درخواست های صورت گرفته در خصوص مرگ 137 تن در حوادث سال های 2015 – 2016 میلادی در شهرستان کردنشین جزیره ترکیه که در اثنای عملیات های نیروهای امنیتی ترکیه به این شهر روی داده بود، خودداری کرد.

در عملیات های نظامی و حکومت نظامی 79 روزه در جزیره استان شرناخ که از 14 دسامبر 2015 آغاز شده بود در تاریخ 7 فوریه 2016 میلادی 137 تن در یک ساختمان 3 طبقه در اثر آتش سوزی جان دادند که نهادهای حقوق بشر کرد ترکیه و فعالان مدنی نیروهای امنیتی را عامل این آتش سوزی اعلام کردند. در پی این حادثه کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد آن را به عنوان "حادثه ای شبیه به قیامت" توصیف کرده و واکنش های بسیار زیادی را در آن تاریخ به خود جلب کرده بود.

دادگاه حقوق بشر اروپا با بررسی درخواست عمر الچی، وکیل ترکیه ای و اورهان تونج از نزدیکان افرادی که در این حادثه جان خود را از دست داده بودند ابتدا پرونده را با عنوان "نقض آزادی و حق امنیت" پرونده را پذیرفت و در تاریخ 13 نوامبر 2018 نیز اولین جلسه رسیدگی به آن را برگزار کرده بود، اما روز گذشته رمضان دمیر وکیل کرد ترکیه از رد پرونده توسط دادگاه حقوق بشر اروپا خبر داده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 105206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha