دیدار هیئت های وزارت امور خارجه ترکیه و آمریکا در واشنگتن

سرویس ترکیه - هیئت وزارت امور خارجه ترکیه به ریاست سدات اونال که به واشنگتن سفر کرده است با هیئت وزارت امور خارجه آمریکا به ریاست مشاور امور سیاسی وزارت امور خارجه این کشور در خصوص موضوعات مختلفی از جمله سوریه و مبارزه با ترور دیدار کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از تلویزیون NTV، هیئت وزارت امور خارجه ترکیه به ریاست سدات اونال، معاون وزیر امور خارجه ترکیه که به واشنگتن سفر کرده است با دیوید هاله، مشاور امور سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا و هیئت همراه وی در قالب کارگروه همکاری آمریکا – ترکیه دیدار کرد.

در بیانیه منتشر شده در خصوص این دیدار آمده است: دو طرف در این دیدار با تأکید بر اهمیت استراتژیک روابط ترکیه – آمریکا در خصوص نگرانی های مشترک دو کشور به عنوان متحدان یکدیگر به توافقاتی دست پیدا کرده اند. در این دیدار موضوعات مختلفی از جمله سوریه، مبارزه با ترور، مسائل دفاعی، دیپلماتیک و حقوقی مورد ارزیابی قرار گرفته و هر دو طرف بر این مسئله تأکید کرده اند که به منظور حصول پیشرفت در موارد ذکر شده به دیدارهای خود ادامه دهند.

لازم به ذکر است، این دیدار قرار بود که 8 ژانویه 2019 در واشنگتن صورت بگیرد که به دلیل سفر جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به ترکیه لغو و به 5 فوریه موکول شده بود.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 105089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha