اعلام آمار شهروندان خارجی متهم به عضویت در داعش در عراق در سال 2018

سرویس عراق و اقلیم کردستان - عالی ترین نهاد قضایی عراق تاکید کرد که در سال 2018 بیش از 600 شهروند خارجی در این کشور به عضویت در داعش متهم شدند و بازجویی و محاکمه نزدیک با 100 تن از آنها نیز همچنان ادامه دارد.

به گزارش کردپرس به نقل از بغداد الیوم، قاضی عبدالستار بیرقدار، سخنگوی شورای عالی قضایی عراق امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در سال رو به پایان میلادی، در مجموع 616 شهروند خارجی در این کشور به عضویت در گروه تروریستی داعش متهم شدند.

بنا بر آن چه در بیانیه قاضی بیرقدار آمده، از مجموع 616 شهروند خارجی مذکور که تابعیت آنها مشخص نشده، عضویت 508 نفر شامل 389 زن، 108 کودک و 11 مرد در داعش ثابت شده و محاکمه آنها نیز به پایان رسیده است.

سخنگوی شورای عالی قضایی عراق همچنین تاکید کرد که بازجویی و محاکمه 99 متهم خارجی دیگر به عضویت در داعش همچنان ادامه دارد جایی که 91 تن از آنها تحت بازجویی قرار دارند و هشت تن دیگر نیز محاکمه می شوند.

این در حالی است که دادگاه های عراقی از سال 2014 میلادی تاکنون نزدیک به 20 هزار فرد متهم به عضویت در داعش را محکوم کرده و به دنبال آن نیز شماری از آنها از جمله برخی شهروندان خارجی اعدام شدند.

کد خبر 102808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha