فرانسه قادر به دفاع از کردهای سوریه نیست

سرویس جهان- بر اساس گزارش راشا تودی، فرانسه پس از خروج نیروهای آمریکا از سوریه قادر به تامین امنیت نیروهای خود نیست و به این زودی نمی تواند به عاملی برای حفاظت از کردهای سوریه تبدیل شود.

به گزارش کردپرس، فرانسه تنها عضو ائتلاف ضدداعش در سوریه بود که به دنبال اعلام خروج آمریکا از سوریه، اعلام کرد از کردها دفاع می کند. اما با توجه به تعداد محدود نیروهای فرانسه و تجهیزات کم آنها، این کشور نمی تواند با هجمه احتمالی ترکیه و عملیات نظامی آن در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه مقابله کند.

بنا بر گزارش راشا تودی، فرانسه نمی خواهد آشکارا حضور نظامی و عملیات های خود را در خاورمیانه افشا کند به همین دلیل اعلام کرده است در کل خاورمیانه فقط 1100 سرباز مستقر کرده است. بنابر گزارش های موجود، فرانسه فقط 200 نظامی در سوریه دارد و ترکیه که از حضور نظامی این کشور در سوریه به نفع کردها خشمگین است، اقدام به افشای مکان پایگاه های فرانسه کرده و به همین دلیل، حتی امینت نیروهای فرانسه به خطر افتاده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز اخیرا در گزارشی تعداد پایگاه های فرانسه در سوریه را 9 پایگاه عنوان کرده که امنیت حداقل 4 پایگاه آنها توسط نیروهای آمریکایی تامین می شود که با بیرون رفتن آنها، جان سربازان فرانسه به خطر خواهد افتاد.

بر اساس گزارش راشا تودی، با توجه به این که حتی آمریکا برای تامین امنیت نیروهای خود به کردها متکی بود، فرانسه با این تعداد کم سرباز قادر به حمایت از کردهای سوریه نیست.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 102751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha