آمادگی کامل برای انتقال پیکر مرحوم شیح محمد عثمان نقشبندی از ترکیه به شهرستان سروآباد وجود دارد

سرویس کردستان _ فرماندار شهرستان سروآباد از آمادگی کامل دولت برای انتقال پیکر مطهر مرحوم شیخ عثمان نقشبندی به این شهرستان خبر داد.

کوهسار دادور در گفت و گو با کرد پرس اظهار کرد : انتقال پیکر مطهر مرحوم شیخ محمدعثمان نقشبندی از ترکیه به زادگاه خویش در شهرستان سروآباد همواره از مطالبات مردم این شهرستان بوده است که امروزه دولت آمادگی کامل برای به سرانجام رساندن این امر را دارد.

دادور افزود : شهرستان سروآباد مهد خانقاء و تکیه و حجره بوده و اینجا خاستگاه موسیقی عرفانیست ولی متاسفانه از این پتانسیل تا اکنون برای رونق گردشگری مورد استفاده قرار نگرفته لذا بر این اساس در نظر داریم از این امورات بهره لازم را در راستای توسعه این شهرستان از این پتانسیل موجود داشته باشیم.

وی تصریح کرد : سروآباد زادگاه مرحوم شیخ عثمان نقشبندی است و پیکر این مرحوم امروزه در ترکیه قرار دارد و ما براین امر مشتاق هستیم که پیکر این شخصیت بزرگ و عالم فرهیخته عرفانی و اهل تصوف را به زادگاه خویش بازگردانیم و باید عنوان کرد که این امر خواسته هم دولت و هم نظام جمهوری اسلامی ایران است.

فرماندار شهرستان سروآباد خاطرنشان کرد : برابر منویات رهبری که در اردیبهشت معطر سال 1388 در میدان آزادی سنندج بیان فرمودند ما می توانیم هم نقشبندیه و هم قادریه را به عنوان عرفان و تصوف تقویت کنیم تا برکات آن همانند گذشته شامل این شهرستان گردد لذا بر همین اساس از سوی دولت برای انتقال پیکر شیخ عثمان نقشبندی از ترکیه به شهرستان سروآباد تلاش خواهیم کرد.

کوهسار دادور ادامه داد : اقدامات اولیه انتقال پیکر مطهر شیخ عثمان نقشبندی از ترکیه به ایران انجام شده است و طی رایزنی های انجام شده و با بازماندگان آن مرحوم نیز طی جلساتی متعدد این امر مورد بررسی قرار گرفته و امید است که با رضایت بازماندگان مرحوم شیخ عثمان نقشبندی بتوانیم این امر را به سرانجام برسانیم.

دادور افزود : با بازماندگان مرحوم شیخ عثمان نقشبندی طی جلساتی متعدد گفت و گو شده است و ما در حال نتیجه گیری از این موضوع هستیم و امید است که با اجماع این عزیزان بتوانیم پیکر مبارک حضرت شیخ عثمان نقشبندی را به این شهرستان که زادگاه ان مرحوم است انتقال دهیم.

وی تصریح کرد : شیخ محمدعثمان مشهورترین فرد معاصر نقشبندی فرزند شیخ محمد علاءالدّین است و وی در سال ۱۲۷۵ خورشیدی در روستایی با نام صفی‌آباد از مادری به اسم «نوریجان خانم» که دختر محمّد صادق وزیری سروآباد ملقب به نایب الحکومت بود متولد شد.

فرماندار شهرستان سروآباد اظهار کرد : شیخ عثمان نقشبندی از همان سنین کودکی به همراه برادرش شیخ مولانا خالد به تحصیل علوم دینی پرداخت و از پنج سالگی در حلقهٔ ختم صوفیان نیز حاضر بود.

لازم به ذکر است که شیخ محمّدعثمان، در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۷۵ میلادی درگذشت و در حیاط خانقاه استانبول به خاک سپرده شد و اکنون زیارتگاه مریدان وسایر مسلمانان از سراسر گیتی می‌باشد.

تخصیص 6 میلیارد تومان وام کم بهره اشتغال زایی برای روستانشینان سروآباد

کوهسار دادور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که توپوگرافی سروآباد به گونه ایست که عملا اجازه صنعتی شدن به این شهرستان را نمی دهد اظهار کرد : مرزها می توانند هم فرصت باشند و هم تهدید و ما 26 کیلومتر نوار مرزی داریم که متناسفانه تا اکنون به عنوان یک تهدید به شمار می آمد.

دادور افزود : خلاء مرزی با پاوه داریم که دولت می خواهد با همکاری استانداری استان های کرمانشاه و کردستان این خلاء را پر کرده و برای آن چاره اندیشی خاص شود و به تبعات آن نیز امر قاچاق رفع شده و آسیب های موجود به شهرستان سروآباد نیز از بین خواهد رفت.

وی بیان کرد : مردم شهرستان سروآباد دارای انسان هائی بسیار نجیب است که بیشتر این افراد به شغل کشاورزی و یا دامداری شمغول هستند و از این راه امرار معاش دارند و افرادی که در این شهر مشغول به قاچاق هستند اهل این شهر نیسشتند و از شهرهای همجوار به این مکان آمده اند وگرنه در اصل اهل این شهر نیستند.

وی ادامه داد : دولت بدلیل این که کوله بری در شان این مردم نیست معابر مرزی را مسدود کرد و بازارچه های مرزی را جایگزین این امر کرده است و از تخفیفی که از سوی دولت برای صاحبان کالاهائی که از بازارچه های مرزی تردد می کنند مبلغ 300 هزار تومان برای هر نفر از خانوار که دارای کارت الکترونیکی باشند به صورت ماهیانه در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان سروآباد با اشاره به کمبود میزان تخصیص اعتبارت خاطرنشان کرد : شاخصه جمعیت در میزان اعتبارات شهرستان تاثیرگذار است و با توجه به وضعیت فعلی شهرستان سروآباد در نظر داریم در ابتدا تثبیت جمعیت کرده و سپس در راستای افزایش میزان جمعیت کنونی و همچنین ایجاد مهاجرت معکوس اقدامات لازم را انجام دهیم.

کوهسار دادور افزود : ایجاد یک بازار منظم و شناسنامه دار در داخل شهر به منظور ارائه اجناس و کالاهای مورد نیاز گردشگران و توریست هایی که به این شهر مسافرت می کنند می تواند عاملی برای گسترش صنعت گردشگری در این شهرستان گردد.

دادور بیان کرد : مقدمات اولیه انتقال بازارچه مرزی سروآباد به داخل شهر انجام شده است و زمانی که صاحبان کالا همراه با نمایندگان مردم روستانشین که دارای کارت الکترونیکی هستند با همکاری یکدیگر در این بازارچه مرزی مشغول به فعالیت های اقتصادی شدند و بدلیل عدم وجود هیچ واسطه ای می توانند باعث رونع و توسعه این شهرستان گردند و دولت نیز در این بازارچه تنها نقش نظارتی داشته و در امورات ان دخالتی نخواهد داشت.

وی افزود : هم اکنون 43 روستای شهرستان سروآباد دارای کارت های الکترونیکی برای بهره منمدی از مزایای بازارچه مرزی موجود در شهرستان سروآباد هستند.

وی عنوان کرد : در راستای ترغیب ساکنین روستاه های شهرستان سروآباد برای ماندگاری در این روستاه های موجود ایجاد اشتغال پایدار روستائی از سوی دولت مورد توجه خاصی قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان سروآباد اظهار کرد : نیمی از میزان تسهیلات اشتغال زایی روستائیان را صندوق توسعه روستائی تقبل کرده و مابقی آن نیز از منابع بانکی تامین می گردد که در فاز اول واگزاری این تسهیلات 7 میلیارد و 900 میلیون تومان وام قرض الحسنه چهاردرصد به روستانشینان این شهرستان تخصیص داده شد که از این میزان مبلغ 6 میلیارد تومان ان جذب شده است.

کوهسار دادور خاطرنشان کرد : متاسفانه بخشی از مناطق شهرستان سروآباد رغبتی برای گرفتن وام های کم بهره در راستای ایجاد اشتغال پایدار روستائیان را ندارند و این امر نیز به دلیل اعتقادات و باورهای خاص این افراد است که تمایلی برای گرفتن این وام ها ندارند و ما نیز برای این اعتقادات انها احترام قائل هستیم.

وی تصریح کرد : در فاز دوم واگذاری وام های کم بهره که قرار است از اواخر شهریورماه سالجار آغاز شود قرار است به همان میزان اعتبارات قبلی برای بهره مندی روستانشینان شهرستان سروآباد اختصاص داده شود و بنابر شیوه نامه های قبلی قرار است وثایق و ضمانت های بانکی آسان گرفته شود.

فرماندار شهرستان سروآباد با عنوان این نکته که چهار بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی و امید، پست بانک و بانک کشاورزی مورد قرارداد هستند و سهم وام های موجود در بین انها تقسیم شده است اظهار کرد : پنجره واحد سرمایه گذاری در شهرستان سروآباد ایجاد کرده ایم که با کمک مدیران دلسوز این امر انجام خواهد شد و همان گونه که مستحضر هستید به دلایل مختلف اعتبارات موجود به صورت متوازن تقسیم نشده است و این امر باعث شده که حتی میهمانانی که وارد این شهرستان می شوند برای دیدن جاذبه های موجود و یا اقامه در بخشی از شهرستان تمایل دارند این در حالی است که بخش های دیگر این شهرستان نیز دارای پتانسیل های خاصی است که می تواند باعث رونق هرچه بهتر و بیشتر این شهرستان گردد.

وی خاطرنشان کرد : متاسفانه در بخشی که بیشتر اعتبارات به آن تخصیص داده شده ظرفیت پذیرش و اسکان همه میهمان ها را نداریم و حتی زیرساخت ها و رفاه آن نیز مناسب این جمعیت نیست و این امر برای شهرستان جالب نیست و ما می خواهیم که بخش های دیگر شهرستان همانند ژاورو که دارای ظرفیت فراوان و پتانسیل های خوبی است بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد : ایجاد طرح های کشاورزی همچون باغداری و دامداری و در حوزه های مختلف گردشگری و ایجاد برند محصولات به بخش ژاورو شهرستان سروآباد و با تشویق و ترغیب بخش خصوصی در امر سرمایه گذاری می توان از پتانسیل های موجود در بخش های مختلف سروآباد شاهد رونق هرچه بهتر و بیشتر این شهرستان باشیم.

آمادگی کامل شهرستان سروآباد برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی

فرماندار شهرستان سروآباد ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در شهرستان سروآباد اظهار کرد : هر سرمایه گذاری که در شهرستان سروآباد بخواهد سرمایه گذاری کند فرصت های سرمایه گذاری که دارای توجیه اقتصادی هستند را به عنوان پیشنهادهای اولیه در اختیار فرد یا افراد سرمایه گذار قرار می دهیم و اگر طرح مورد نظر وی نیز در بین طرح های موجود نبود را مورد بررسی های لازمه قرار خواهیم داد و مشروط بر این که طرح مورد نظر هم به نفع شهرستان سروآباد بوده و هم برای فرد سرمایه گذار توجیه اقتصادی داشته باشد وی را یاری خواهیم کرد.

کوهسار دادور بیان کرد : از اوایل انقلاب تا اکنون در دوره دولت های مختلف اقدامات خوبی در راستای توسعه شهرستان سروآباد صورت گرفته است اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب برای این شهرستان راه زیادی وجود دارد.

دادور افزود : مردم شهرستان سروآباد افرادی متدین و با ایمان هستند و تمامی آنها در عرصه های مختلف همراه و یاور نظام بوده اند و با خون خود از مرزهای موجود حفاظت کرده اند لدا امروزه مسئولان باید با تمام توان خویش راه رسیدن به توسعه پایدار را برای این شهرستان فراهم نمایند.

وی بیان کرد : تحریم های ظالمانه استکبار جهانی بر علیه مردم ایران تازگی ندارد و با همراهی مردم و مسئولان همواره توطئه های دشمنان خنثی شده است و امروزه که ما در وضعیت انقباض اقتصادی قرار داریم و این سختی ها برایمان تازگی ندارد امید است که با توجه به فرموده خداوند متعال که می فرماید پس از هر ناخوشی و ناراحتی روزهای خوشی نیز در راه خواهد بود امید است با همراهی و همکار مردم و مسئولان بتوانیم وضعیت کنونی را همچون گذشته طی کنیم و توسعه پایدار را برای این میهن اسلامی فراهم کنیم.

شهرستان سروآباد دارای امنیت کامل است

فرماندار شهرستان سروآباد خاطرنشان کرد : پس از سلامتی امنیت مهمترین رکن موجود در جامعه است و ما می بینیم که کشورهائی که در همسایگی ما هستند با چه مشکلاتی در اثر عدم وجود امنیت کامل مواجه هستند و انتظار می رود که با همراهی و همکاری مردم و مسئولان ضمن تداوم امنیت کنونی بتوانیم از تمام ظرفیت های موجود برای ارتقای امنیت جامعه استفاده ای بهینه داشته باشیم.

کوهسار دادور افزود : کشورهائی که از نعمت داشتن امنیت بی بهره اند را می بینیم که با چخ مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند و با چه معضلاتی روبرو هستند لذا امید است که مردم همچون گذشته برای پایداری امنیت کنونی مسئولان را بیش از پیش یاری رسانند.

دادور بیان کرد : متاسفانه بخشی از مشکلات بسیاری از استان ها و شهرستان های توسعه نیافته شامل تنگ نظری و منعطف نبودن تعدادی از مدیران است که سرمایه گذار را کارآفرین نمی دانند و حاضر نیستند که وظایف خود را در قبال سرمایه گذار به جای آورند که برای از بین بردن این دیدگاه در شهرستان سروآباد با حضور اعضای کارگروه اشتغال این شهرستان پنجره واحد سرمایه گذار سروآبا ایجاد شده است.

وی عنوان کرد : هنگامی که یک سرمایه گذار به این شهرستان مراجعه داشته باشد مدیرا مربوطه با سرمایه گذار در یک جلسه ای نشست خواهند داشت و سپس مدیران برای تمام فعالیت های کاری موجود برای ایجاد طرح اقدامات لازمه را انجام خواهند داد و نتیجه این امر به اطلاع فرد سرمایه گذار خواهد رسید.

وی افزود : در راستای کاهش بروکراسی های اداری اعضای کارگروه اشتغال شهرستان سروآبا د طرح های سرمایه گذاران را مورد بررسی های لازمه قرار داده ونتیجه را به سرمایه گذار اطلاع می دهند و اگر دولت الکتورنیک ایجاد شود بدلیل کاهش میزان بروکراسی های اداری و همچنین تماس های چهره به چهره و حضوری را کاهش می دهد و در زمان نیز صرفه جویی خواهد شد و فساد اداری نیز به حداقل خواهد رسید.

فرماندار شهرستان سروآباد ادامه داد : کارگروه اشتغال شهرستان سروآباد پس از بررسی طرح سرمایه گذار و روئیت طرح توجیهی موجود تصویب طرح را در دستور کار قرار خواهد داد و پس از تصویب این طرح موجود را به سنندج ارجاع داده و سپس در کارگروه اشتغال استان و با حضور فرماندار شهرستان سروآباد مورد بررسی قرار گرفته و پس از تصویب به بانک عامل جهت اخذ اعتبارات ارجاع داده خواهد شد.

وی افزود : طرح ذغال صنعتی از جمله طرح هائی است که در این شهرستان انجام شده است و بنده شخصا پیگیر تمام طرح هائی خواهم بود که برای ایجاد اشتغال در این شهرستان طرح های اشتغال زایی خود را ارائه دهند.

کوهسار دادور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکللات و معضلات موجود در شهرستان سروآباد اظهار کرد : مدیرانی که در شهری ارائه خدمت می دهند خوب است که در همان شهر اقامت داشته باشند که متاسفانه بسیاری از مدیران سروآباد این گونه نیستند و باید عنوان کرد که بنده تنها 6 ماه کاری است که در یان شهرستان به عنوان فرماندار مشغول به فعالیت هستم و مشکلات موجود از گذشته بوده و برخی از آنها رفع شده و بسیاری از مشکلات نیز همچنان حل نشدنی باقی مانده است.

دادور بیان کرد : مسکن یکی دیگر از مشکلات موجود در این شهرستان است که حداقل چهار واحد مسکونی فرمانداری را براس اسکان مدیران اختصاص داده شده است و ساختمانی نیمه تمام داریم که فعلا تکمیل نشده است.

وی عنوان کرد : 6 مدیر فعلا تغییر کرده است که یکی از شرایط موجود برای مدیران جدید این بوده است که باید اقامت مدیر جدید در شهرستان سروآباد باشد معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری و رژسای ادارات مدیر شرکت توزیع برق، رئیس شرکت گاز و رئیس بنیاد شهید و رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان اداراتی هستند که در این ایام تغییر کرده اند.

فرماندار شهرستان سروآباد در پایان سخنان خود با اشاره به این نکته که افتتاح جاده کامیاران به سروآباد می تواند بر رونق گردشگری این شهرستان بیفزاید اظهار کرد : ایجاد پارک ، مرکز آموزشی و فضاهای سبز و فضاهای اموزشی و ورزشی مناسب برای شهروندان نیز از اولویت های کاری است.

کد خبر 85454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha