اخذ مجوز راه اندازی ۲۲ رشته  تحصیلی در دانشگاه کردستان

رئیس دانشگاه کردستان از رشد قابل توجه رشته های تحصیلی دانشگاه کردستان از سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد.

به گزارش کرد پرس، رحمت صادقی با اشاره به نیاز دانشگاه های جوان به گسترش رشته های تحصیلی در راستای توسعه آموزشی و ارتقای جایگاه ملی و بین المللی، توسعه رشته های جدید را جزو فعالیت های حایز اهمیت در برنامه استراتژیک دانشگاه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: رشته های جدید شامل ۱۲ رشته دکتری تخصصی (P.H.D)، ۵ رشته کارشناسی ارشد ناپیوسته و ۵ رشته کارشناسی پیوسته است.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: از تعداد رشته های مذکور، در مهر ماه ۱۴۰۱ شاهد پذیرش دانشجو برای ۱۸ رشته تحصیلی جدید خواهیم بود و با توجه به اینکه زمان صدور مجوز ۴ رشته دیگر، پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته است، برای این رشته ها از سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشجو پذیرش می شود.

صادقی همچنین با اشاره به ماهیت کاربردی و بین رشته ای بودن رشته های جدید، ادامه داد: راه اندازی این رشته ها می تواند ضمن پذیرش دانشجوی ایرانی بستر لازم جهت جذب و پذیرش بیشتر دانشجویان بین المللی و در نتیجه توسعه بین المللی دانشگاه را فراهم آورد.

وی یادآور شد: امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده در حوزه معاونت آموزشی دانشگاه و اقدامات شایسته این معاونت، شاهد راه اندازی رشته های جدید دیگری نیز تا پایان سال جاری باشیم.

کد خبر 37465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha