افزایش مانورهای نظامی مشترک ائتلاف و نیروهای کرد سوریه

سرویس جهان- دیده بان حقوق بشر سوریه از افزایش مانورهای نظامی مشترک میان ائتلاف مبارزه با داعش و نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها همزمان با تشدید تنش میان کردها و ترکیه خبر داد.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی به پیامدهای تشدید تنش میان نیروهای کرد و نیروهای ارتش ترکیه و شورشیان وابسته به آن در شمال سوریه اشاره کرده است. در این گزارش تاکید شده است یکی از پیامدهای تشدید تنش میان کردها و ترکیه، افزایش فعالیت های نظامی سایر بازیگران بویژه ائتلاف مبارزه با داعش، روسیه و آمریکا است.

بر اساس این گزارش، در یک ماه گذشته که تنش ها میان ترکیه و کردهای سوریه بالا گرفته است حداقل 5 رزمایش مشترک میان نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها برگزار شده است. بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه در این مانورها از مهمات واقعی استفاده شده است.

این نهاد ناظر بر وضعیت سوریه همچنین از افزایش انتقال تسلیحات و لجستیک به سوریه از سوی ائتلاف خبر داده است. بر این اساس، ائتلاف مبارزه با داعش در یک ماه گذشته سه کاروان متشکل از 130 کامیون تجهیزات مورد نیاز ائتلاف را از اقلیم کردستان وارد مناطق تحت کنترل کردهای سوریه کرده است.

همچنین به تشدید حملات علیه پایگاه های آمریکا اشاره شده است. در 10 روز اخیر حداقل سه حمله راکتی به سه پایگاه آمریکاییها در میدان نفتی العمر، میدان گازی کونیکو و پایگاه تنف در مرز سوریه با عراق و اردن صورت گرفته است. آمریکا به تلافی این حملات مناطقی را بمباران کرده است.

در یک ماه گذشته که 95 مین ماه حضور نیروهای ائتلاف در سوریه بود، سه عملیات مشترک نیروهای ائتلاف نیز علیه جنگجویان داعش در حسکه، دیرالزور و الرقه صورت گرفته است که در این عملیاتها تعداد قابل توجهی افراد مظنون به عضویت در داعش بازداشت شده اند.

همچنین اشاره شده است که نیروهای آمریکایی در اقدامی نادر از طریق اردن نیز اقدام به انتقال تجهیزات نظامی و لجستیکی به داخل پایگاه تنف کرده اند.

در گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه تاکید شده است که نه نیروهای ارتش ترکیه و نه نیروهای ائتلاف مبارزه با داعش، در عملیات نظامی خود در داخل خاک سوریه توجهی به جان غیرنظامیان نکرده اند. پیامد این بی توجهی جان باختن صدها تن از غیرنظاامیان بوده است.

کد خبر 37373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha