افتتاح پروژه های گردشگری و صنایع دستی در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- همزمان با آغاز هفته دولت در آذربایجان غربی یک واحد بوم گردی در مهاباد و ٢ كارگاه صنایع‌دستی در اشنویه افتتاح شد و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی هم از صادرات ۱۳ میلیون دلاری صنایع دستی طی یک سال جاری خبر داد.

به گزارش کردپرس، جلیل جباری در این باره افزود: طی این مدت ۱۲۰۰ فقره مجوز صنایع دستی در استان صادر شده است که فرصت شغلی ایجاد شده از محل صدور مجوزهای سه گانه صنایع دستی و مشاغل خانگی ۱۲۵۰ نفر بوده است.

او با اشاره به اینکه طی سال جاری ۸۰۰ نفر از صنعتگران و صنایع دستی تسهیلات پرداخت شد، اظهار کرد: در این بازه زمانی میزان تسهیلات پرداختی به صنعتگران استان ۴۰۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال است.

جباری از دریافت ۲۰ مورد مهر اصالت ملی (نشان ملی مرغوبیت) خبر داد و گفت: در طول یکسال گذشته ۸۸۶ نفر از آموزشهای عمومی کوتاه مدت و ۱۳۰ نفر از آموزش های تخصصی صنایع دستی بهره مند شدند همچنین ۷ مورد پروانه فعالیت فروشگاه صنایع دستی نیز در استان صادر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به بیمه هنرمندان صنایع دستی نیز گفت: طی یک سال گذشته ۲۹ نفر از صنعتگران صنایع دستی به بیمه تامین اجتماعی معرفی شدند.

او با اشاره به شرکت ۱۷ نفر در نمایشگاه مجازی صنایع دستی و مشارکت ۱۱ نفر از صنعتگران این حوزه در نمایشگاه اربیل عراق اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور ۲۸ استان بخشی از فعالیت‌های این حوزه در یک سال گذشته بود.

افتتاح دو كارگاه صنایع‌دستی در اشنویه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه از افتتاح دو کارگاه صنایع‌دستی در اولین روز هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

روناک تاسا با اعلام این مطلب اظهار کرد: یکی از این کارگاه‌ها مربوط به کارگاه سفال‌گری بوده که با آورده شخصی دو میلیارد ریال و تسهیلات یک میلیارد ریالی از محل تبصره ۱۸ راه‌اندازی شده و با بهره‌برداری از آن برای چهار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه افزود: افتتاح کارگاه صنایع‌دسای با سرمایه‌گذاری سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی نیز دیگر کارگاه افتتاحی در این روز بود که با بهره‌برداری از آن برای سه نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

افتتاح اقامتگاه بوم گردی سیران در مهاباد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد از افتتاح اقامتگاه بوم گردی سیران واقع در روستای عیسی کند در اولین روز هفته مبارک دولت به عنوان اولین پروژه هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیون تومان در عرصه‌ای با مساحت ۴۵۰ متر و اعیانی ۱۳۰ متر با اشتغال یک نفر افتتاح شد

ناصر صدفی افزود: طرح بوم گردی روستای عیسی کند با ظرفیت ٩٥٠ نفر روز در سال به بهره برداری رسیده و با افتتاح این اقامتگاه تعداد اقامتگاه های شهرستان مهاباد به ۴ واحد رسید که به طور میانگین هر واحد امکان پذیرش پنج نفر در روز را دارد.

او ادامه داد: از مجموع اعتبار هزینه شده برای این طرح چهار میلیارد ریال آورده شخصی سرمایه گذار و ٨٠٠ میلیون ریال هم تسهیلات بانکی از طرف میراث فرهنگی بوده است.

کد خبر 37368

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha