کاهش شدید منابع آب و غذا در منطقه تحت کنترل کردها در دیرالزور

سرویس جهان- بر اساس گزارش نشریه آمریکایی، منابع آبی منطقه تحت کنترل کردهای سوریه در استان دیرالزور سوریه دچار کم آبی شدید و کاهش سطح زیر کشت شده است.

به گزارش کردپرس، نشریه آمریکایی المانیتور در گزارشی نسبت به کاهش شدید منابع آبی و در نتیجه کاهش برداشت محصولات زراعتی در استان دیرالزور سوریه خبر داده که بخشی از آن تحت کنترل کردهای سوریه است. این مسئله زندگی ساکنان شرق رود فرات در دیرزور را به مخاطره انداخته است.

بر اساس این گزارش ساکنان این مناطق که زمانی به سبد غذای سوریه شهرت داشت چندین روز از آب آشامیدنی محروم مي‌شوند. ابراهیم الحسین، روزنامه نگار ساکن شرق دیرالزور گفته است قطعی آب از یک سال پیش وجود داشته است و دو ایستگاه پمپاژ آب در دیر الزور بیش از یک سال است به‌ صورت تمام وقت فعالیت نمی‌کنند.

او با اشاره به اینکه شرق دیرزور تحت کنترل اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه است از تلاش آن برای رفع معضل کم آبی در این منطقه خبر داده است. با این حال او معضل کم آبی در این منطقه را به ناکارآمدی و فساد در شوراهای محلی وابسته به اداره خودگردان در این منطقه نسبت داد.

المانیتور با اشاره به اینکه منطقه دیرالزور به دوقسمت تحت کنترل دولت مرکزی سوریه و اداره خودگردان تقسیم شده است، اشاره کرد که هر دو قسمت که در دو سوی رود فرات قرار گرفته، با بحران روبرو هستند.

البته مدیریت اقتصاد اداره خودگردان شمال سوریه، کمبود مواد غذایی به ویژه آرد را به مشکلات دیگری مانند کاهش نزولات آسمانی، قطع آب از سوی ترکیه و کاهش سطح زیر کشت نسبت داده است. این بخش از اداره خودگردان گفته است منطقه تحت کنترل کردها سالانه به ۸۰۰ هزار تن گندم نیاز دارد اما سال گذشته فقط حدود ۱۲۰ هزار تن گندم ذخیره سازی شده است.

کد خبر 30591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha