سقز از شهرستان های مهم کردستان در حوزه های اقتصادی و کشاورزی است

استاندار کردستان گفت: سقز یکی از شهرستان های مهم استان در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی و کشاورزی است که باید از ظرفیت های موجود آن به بهترین شکل ممکن بهره گرفته شود.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کردستان که با هدف بررسی مطالعات طرح جامع شهرستان سقز برگزار شد، گفت: سقز به عنوان یک منطقه پشتیبان می تواند در حوزه راهبردی در مباحث اقتصادی و مرز عمل کند.

وی با اشاره به اینکه سقز می تواند به مرکزیت ترانزیتی و صادرات و واردات کالا تبدیل شود، اظهار کرد: فرودگاه سقز و اتمام کریدور می تواند به تقویت این محوریت اقتصادی در سقز کمک کند.

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت شهرستان سقز در راستای توسعه اقتصادی کردستان، افزود: شهرستان سقز از مهمترین شهرستان های کردستان به لحاظ اقتصادی و توسعه است و می تواند به یک منطقه پشتیبان در حوزه راهبردی، اقتصادی و مرزی در استان مبدل شود.

زارعی کوشا ادامه داد: بحث طرح تفصیلی سقز به جا بوده و حوزه زیرساخت های اقتصادی در اجرای این طرح مهم است که باید تهیه و تامین شود.

وی یادآور شد: سقز یکی از شهرستان های مهم استان در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی و کشاورزی است که باید اط ظرفیت های موجود آن به بهرترین شکل ممکن بهره گرفته شود.

استاندار کردستان بیان کرد: طرح جامع سقز باید با مشورت و همراهی ارگان های مربوطه مورد بررسی قرار گیرد و ضعف های آن برطرف شود.

کد خبر 2770645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha